  • Data: 2022-09-29 10:58:23
    Temat: Re: lwIP - odbieranie danych przez TCP
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 29/09/2022 00:26, Atlantis wrote:

    > Co prawda trochę tutaj spekuluję, jednak wydaje mi się, że w przypadku
    > normalnego serwera HTTP i tak nie bardzo w grę wchodzi zapewnienie
    > prędkości idealnie dopasowanej do bitrate'u. Serwer dysponuje pewna pulą
    > na bieżąco uzupełnianych danych, a klient o nie prosi. Może się zdarzyć,
    > że do klienta dane będą docierały przez pewien czas z prędkością poniżej
    > bitrate'u (bo np. pojawi się konieczność kilkukrotnej retransmisji
    > któregoś pakietu) więc czemu nie miałaby mieć miejsca odwrotna sytuacja
    > - kiedy klient prosi o udostępnienie danych z pewnym wyprzedzeniem?

    Takie coś nie występuje w przyrodzie bez jakiejs wymyślnej implementacji
    (a na pewno nie w HTTP)
    Klient może tylko spowolnić odbiór (w przypadku TCP)
    W UDP nawet tego nie może.

    > Kiedyś podstawiłem obok siebie moje radio internetowe odbierające
    > radiową Jedynkę oraz stare radio AM, nastawione na 225 kHz. Różnica
    > mogła wynosić dobre 10 sekund. Oczywiście nie znaczy to, że całe
    > opóźnienie pochodzi od bufora w serwerze, bo jeszcze częściowo może być
    > wprowadzane na różnych łączach pomiędzy studiem a serwerem. Pomiędzy
    > Jedynką na FM i AM też jest widoczne opóźnienie, chociaż może nie tak
    > znaczne.

    Nie wiem jak dochodzi feed do nadajnika AM ale FM to są głównie satelity

    Kompresja w telewizji (czy też DAB) to inna bajka. Jest tam sporo danych
    nadmiarowych do FEC. Tam gdzie używa się UDP (RTP) do transmisji głosu i
    obrazu też jest używane FEC
    Przy obrazie to widać że w przypadku utraty pakietów, część obrazu staje
    się bardziej "zamazana" (H264, H265) a w przypadku głosu, dzwiek ma
    mniejsze pasmo (Opus)
    Samo uzycie FEC juz wprowadza dodatkowe (choc niewielkie) opóźnienie.

    Często słucham radia internetowego i w zasadzie zauważyłem że jeśli są
    problemy w transmisji i następują przerwy to po przerwie radio gra
    dokładnie od momentu kiedy przerwało co by znaczyło że bufor po stronie
    nadawcy zostaje zwiększony ale prędkość odgrywania radia się nie
    zwiększa. Ten bufor jest resetowany co jakiś czas, co skutkuje że
    transmisja nagle przeskakuje o kilka minut do przodu. Głównie zauważalne
    w samochodzie podczas jazdy. Moim zdaniem UDP np z Opusem o wiele lepiej
    by zdało egzamin...

    c.