  • Data: 2022-09-29 17:05:58
    Temat: Re: lwIP - odbieranie danych przez TCP
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ok, przysiadłem jeszcze do tego projektu i udało mi się ustalić kilka
    kolejnych faktów:

    1. Byłem w błedzie co do pamięci SPI RAM. Z cała pewnością NIE JEST za
    wolna, żeby pełnić funkcję bufora. Przepisałem kod odpowiedzialny za
    odtwarzanie plików tak, żeby kierował dane z karty SD przez bufor
    cykliczny w tym zewnętrznym RAM-ie. Odtwarzanie jest całkowicie płynne.
    Oczywiście w teorii taki duży bufor w tym przypadku nie jest mi do
    niczego potrzebny, bo zarówno karta SD jak i pendrive są zupełnie
    stabilnymi źródłami danych, ale zostawię to jak jest - dla uproszczenia
    projektu.
    2. Przeniesienie bufora w całości do pamięci SPI pozwoliło mi odzyskać
    trochę wbudowanego RAM-u, którego część przeznaczyłem na powiększenie
    buforów lwIP. Robiłem to na wyczucie, wiec nadal nie wiem czy
    konfiguracja jest optymalna. Wygląda jednak na to, że sytuacja się
    poprawiła. Teraz jestem w stanie w czasie prawie rzeczywistym odtwarzać
    stream Radia Kraków w 32 kbps. "Prawie" bo raz na jakiś czas słychać zgrzyt.
    3. Natomiast stacje nadające w normalnej jakości (stereo i bitrate
    powyżej 100 kbps) są już potwornie poszatkowane.

    Ponieważ odtwarzanie z karty SD przez bufor SPI RAM działa normalnie to
    wszystko wskazuje na to, że wina leży po stronie wolnej transmisji
    danych z Internetu. Nie chce mi się wierzyć, że wbudowany w STM32
    FastEthernet MAC z PHY podłączonym przez RMII nie jest w stanie
    wyciągnąć tych trochę ponad 100 kbps (i z trudem wyciąga 32kbps).
    Zwłaszcza, że właściwie identyczny układ bez żadnych problemów działa na
    wcześniejszej konstrukcji z PIC32.
    Stawiałbym raczej na konfigurację stosu lwIP. Gdzie się będzie dało
    spróbuję jeszcze odzyskać w tym projekcie trochę RAM-u. Tymczasem ktoś
    mógłby mi może podpowiedzieć które opcje konfiguracyjne są najbardziej
    kluczowe z punktu widzenia odbierania streama audio? Co mogę wyłączyć,
    które wartości powinienem poddnieść, a które mogę zmniejszyć?

    Jeśli projekt doczeka się kiedyś kolejnej iteracji to chyba już na
    jakimś STM32F4xx, o ile kiedyś znów będą dostępne w normalnych cenach. :)