  • Data: 2022-04-03 09:07:16
    Temat: Re: migracja z ssd mbr na ssd gpt
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    in <news:XnsAE6E4133816CPanElektronik@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

    > in <news:62485bb6$0$482$65785112@news.neostrada.pl>

    > Microsoft Windows [Version 10.0.19041.264]
    > (c) 2020 Microsoft Corporation. All rights reserved.
    >
    > C:\Windows\system32>mbr2gpt /convert /disk:2 /allowfullOS
    >
    > MBR2GPT will now attempt to convert disk 2.
    > If conversion is successful the disk can only be booted in GPT
    > mode. These changes cannot be undone!
    >
    > MBR2GPT: Attempting to convert disk 2
    > MBR2GPT: Retrieving layout of disk
    > MBR2GPT: Validating layout, disk sector size is: 512 bytes
    > Disk layout validation failed for disk 2
    >
    > C:\Windows\system32>

    setuperr.log

    ValidateLayout: Last partition too close to the end of the disk.
    Should end at offset 256060497408 or below, found at 256060514304

    próba po zmniejszeniu ostatniej partycji o 50gb :)

[...]

    MBR2GPT: Trying to shrink the OS partition
    MBR2GPT: Creating the EFI system partition
    MBR2GPT: Installing the new boot files
    MBR2GPT: Performing the layout conversion
    MBR2GPT: Migrating default boot entry
    MBR2GPT: Fixing drive letter mapping
    MBR2GPT: Conversion completed successfully

    nie wiem czy to ważne?

    Call WinReReapir to repair WinRE
    MBR2GPT: Failed to update ReAgent.xml, please try to manually disable
    and enable WinRE.

    MBR2GPT: Before the new system can boot properly you need to switch the
    firmware to boot to UEFI mode!

    C:\Windows\system32>

    chyba będzie ok
    choć kolejność partycji poprzestawiana (EFI weszło pomiędzy C i D)
    teraz spróbuję zabootować kompa z tego dysku

    https://zapodaj.net/af68848eb88c8.jpg.html

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety