eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › mój obfuskator - problem projektowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 66

  • 41. Data: 2022-10-28 10:17:45
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/10/2022 10:11, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > aż spojrzałem na półkę...Tam mam stare wydanie Pasji C++ - rok wydania
    > 97... Sam korzystałem np z kompilatora Maxona - tam dużo konstrukcji
    > było opartych na template'ach, dzięki czemu uzyskiwano w C++ bardzo mały
    > kod wynikowy (szczególnie jeśli porównało się z tym co generował SASC).

    Używałem w tym czasie SASC na Amidze. O ile pamiętam, on generował kod
    pośredni w C. Nie był najlepszej jakości, ale jako baza na zabawę z C++
    był wystarczający. Z szablonami, oczywiście.


  • 42. Data: 2022-10-28 10:18:28
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/10/2022 10:17, Jivanmukta wrote:
    > I jeszcze symbole operatorów i komentarzy są podobne w obu językach.

    No własnie mówiłem, "klamry".



  • 43. Data: 2022-10-28 10:30:02
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 28.10.2022 o 10:18, heby pisze:
    > On 28/10/2022 10:17, Jivanmukta wrote:
    >> I jeszcze symbole operatorów i komentarzy są podobne w obu językach.
    >
    > No własnie mówiłem, "klamry".
    >
    >
    W sumie podobieństwo obu języków głownei polega na tym, że ich twórcy
    najpierw programowali w C.


  • 44. Data: 2022-10-28 10:34:22
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/10/2022 10:30, Jivanmukta wrote:
    >>> I jeszcze symbole operatorów i komentarzy są podobne w obu językach.
    >> No własnie mówiłem, "klamry".
    > W sumie podobieństwo obu języków głownei polega na tym, że ich twórcy
    > najpierw programowali w C.

    PHP nie jest podobny do C ani C++ z kilku fudamentalnych powodów.
    Zacznij od silnego typowania, wskaźników, zarządzania pamięcią, szablonów.

    Ja wiem, że dokumentacja do PHP odwołuje się co chwile do C/C++. Ale oni
    to robią chyba tylko aby ten dziecinny jezyk zestawić z czymś użytecznym.


  • 45. Data: 2022-10-28 10:53:28
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    piątek, 28 października 2022 o 10:11:46 UTC+2 Tomasz Kaczanowski napisał(a):
    > W dniu 28.10.2022 o 09:29, Maciek Godek napisał:
    > > czwartek, 27 października 2022 o 12:19:00 UTC+2 Tomasz Kaczanowski napisał(a):
    > >> W dniu 27.10.2022 o 11:40, Maciek Godek napisał:
    > >>> czwartek, 27 października 2022 o 09:29:25 UTC+2 heby napisał(a):
    > >>>
    > >>>
    > >>>> Nie widzę podobieństwa, ani trochę.
    > >>>>> i liczby nie są podobne?
    > >>>> Liczby? One są podobne we wszystkich językach programowania.
    > >>>>>>> i klas.
    > >>>>>> PHP wspiera szablony?
    > >>>>> A coś Ty się tak do tych szablonów przyczepił.
    > >>>> Stwierdziłeś, że podobny do C++. Staram się dowiedzieć co w nim
    > >>>> podobnego. 90% współczesnego C++
    > >>>
    > >>> Może tu jest owa kość niezgody zakopana.
    > >>>
    > >>> Wydaje mi się, że OP ma na myśli raczej historycznego C++, tzn. takiego
    > >>> jeszcze z epoki cfront (czyli przed standaryzacją ISO z 98 roku),
    > >>> który rozszerzył składnię języka C o konstrukcje obiektowe, a w którym
    > >>> jeszcze nie było wynalazków w rodzaju szablonów.
    > >> Ale przecież szablony to też na długo przed 98 rokiem były w C++...
    > >
    > > Wikipedia podaje, że szablony pojawiły się po 1993 roku
    > > (czyli co najmniej 11 lat po wydaniu pierwszej wersji języka już
    > > nazywanego C++).
    > >
    > > Wydaje mi się, że przez długi czas główny kontakt z C++, jaki mieli programiści,
    > > był zapośredniczony przez kompilator Borlanda. Wg. Wikipedii wsparcie
    > > dla STLa otrzymał dopiero w 2000 roku, czyli po opracowaniu standardu ISO
    > > (nie wiem, czy wcześniej miał wsparcie dla składni szablonów, ale zdziwiłbym
    > > się, gdyby tak było).
    > aż spojrzałem na półkę...Tam mam stare wydanie Pasji C++ - rok wydania
    > 97... Sam korzystałem np z kompilatora Maxona - tam dużo konstrukcji
    > było opartych na template'ach, dzięki czemu uzyskiwano w C++ bardzo mały
    > kod wynikowy (szczególnie jeśli porównało się z tym co generował SASC).
    > Ale z tego co pamiętam, to w Borlandzie (3.1) też template'y działały.


    Aż sprawdziłem, i masz rację. W Borlandzie 3.1 nie było jeszcze STLa,
    ale procesor szablonów już był, i były generyczne funkcje min i max
    oraz kilka generycznych kolekcji (ARRAYS, BAGS, DEQUES, DLIST,
    QUEUES, SETS, STACSK, VECT)


  • 46. Data: 2022-10-28 11:00:55
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    piątek, 28 października 2022 o 10:34:26 UTC+2 heby napisał(a):
    > On 28/10/2022 10:30, Jivanmukta wrote:
    > >>> I jeszcze symbole operatorów i komentarzy są podobne w obu językach.
    > >> No własnie mówiłem, "klamry".
    > > W sumie podobieństwo obu języków głownei polega na tym, że ich twórcy
    > > najpierw programowali w C.

    > PHP nie jest podobny do C ani C++ z kilku fudamentalnych powodów.

    A może: pod pewnymi względami jest, a pod innymi nie jest?

    > Zacznij od silnego typowania, wskaźników, zarządzania pamięcią, szablonów.

    W C nie ma szablonów, a typowanie też nie jest zbyt silne.
    Co do zarządzania pamięcią, oto pmiętny cytat z Rasmusa Lerdorfa:

    "I'm not a real programmer. I throw together things until it works then I move on.
    The real programmers will say "Yeah it works but you're leaking memory everywhere.
    Perhaps we should fix that." I'll just restart Apache every 10 requests. "


  • 47. Data: 2022-10-28 11:17:56
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/10/2022 11:00, Maciek Godek wrote:
    >> PHP nie jest podobny do C ani C++ z kilku fudamentalnych powodów.
    > A może: pod pewnymi względami jest, a pod innymi nie jest?

    Tak. Ale dodałbym, że jest podobny pod względami mało istotnymi.
    Wyglądu. Czyli "klamry".

    >> Zacznij od silnego typowania, wskaźników, zarządzania pamięcią, szablonów.
    > W C nie ma szablonów, a typowanie też nie jest zbyt silne.

    Zdanie wyżej masz "C albo C++". Nie manipuluj.

    > Co do zarządzania pamięcią, oto pmiętny cytat z Rasmusa Lerdorfa:
    > "I'm not a real programmer. I throw together things until it works then I move on.
    The real programmers will say "Yeah it works but you're leaking memory everywhere.
    Perhaps we should fix that." I'll just restart Apache every 10 requests."

    Czy ktoś tutaj napisał, że C/C++ ma lepsze/gorsze zarządzanie pamięcią?
    Ma *INNE* od PHP. Podobieństwa praktycznie nie istnieją.


  • 48. Data: 2022-10-28 11:32:10
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    piątek, 28 października 2022 o 11:18:00 UTC+2 heby napisał(a):
    > On 28/10/2022 11:00, Maciek Godek wrote:
    > >> PHP nie jest podobny do C ani C++ z kilku fudamentalnych powodów.
    > > A może: pod pewnymi względami jest, a pod innymi nie jest?
    > Tak. Ale dodałbym, że jest podobny pod względami mało istotnymi.
    > Wyglądu. Czyli "klamry".

    Nie tylko klamry. Z C++ zapożyczył składnię deklarowania klas.
    Semantyki może nie.

    W każdym razie zgoda że podobieństwo jest raczej powierzchowne.


    > > Co do zarządzania pamięcią, oto pmiętny cytat z Rasmusa Lerdorfa:
    > > "I'm not a real programmer. I throw together things until it works then I move
    on. The real programmers will say "Yeah it works but you're leaking memory
    everywhere. Perhaps we should fix that." I'll just restart Apache every 10 requests."
    > Czy ktoś tutaj napisał, że C/C++ ma lepsze/gorsze zarządzanie pamięcią?
    > Ma *INNE* od PHP. Podobieństwa praktycznie nie istnieją.

    Jasne. Na tym polega podobieństwo: że pod jakimiś względami jest taki sam,
    a pod innymi względami jest inny.

    Gdyby pod każdym względem był taki sam, to nie byłby podobny, tylko identyczny.

    Pod względem składni PHP i C są do siebie podobne.

    Pod względem semantyki PHP jest bardziej podobny do Pythona, a C do Pascala.

    Jak weźmiesz np. Lamborghini Diablo, i resoraka Lamborghini Diablo, to też będą do
    siebie podobne,
    chociaż jeden z nich będzie dużo mniejszy i nie będzie nawet miał silnika.


  • 49. Data: 2022-10-28 11:49:24
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/10/2022 11:32, Maciek Godek wrote:
    >> Tak. Ale dodałbym, że jest podobny pod względami mało istotnymi.
    >> Wyglądu. Czyli "klamry".
    > Nie tylko klamry. Z C++ zapożyczył składnię deklarowania klas.
    > Semantyki może nie.

    Czyli "klamry"?

    >> Czy ktoś tutaj napisał, że C/C++ ma lepsze/gorsze zarządzanie pamięcią?
    >> Ma *INNE* od PHP. Podobieństwa praktycznie nie istnieją.
    > Jasne. Na tym polega podobieństwo: że pod jakimiś względami jest taki sam,
    > a pod innymi względami jest inny.

    Pod jakimi względami zarządzanie pamięcą w PHP jest podobne do C++?

    Pozwól że ja zacznę: PHP ma prymitywny RAII.

    > Gdyby pod każdym względem był taki sam, to nie byłby podobny, tylko identyczny.

    Rzecz w tym "podobny". Czy kangur jest podobny do fotela? Tak: oba
    obiekty składają się z fermionów.

    > Pod względem składni PHP i C są do siebie podobne.

    Niewątpliwie należy mocno naciągnąć tą "cechę" aby uzasadnić takie
    twierdzenia.

    > Jak weźmiesz np. Lamborghini Diablo, i resoraka Lamborghini Diablo, to też będą do
    siebie podobne,
    > chociaż jeden z nich będzie dużo mniejszy i nie będzie nawet miał silnika.

    Jak by to było takie podobieństwo, to bym nie protestował.

    W PHP są tylko "klamry" podobne do C++. Pozostałe cechy są skrajnie
    różne. Oba imperatywne, ale to akurat 95% języków na rynku ma tą cechę.
    PHP to zupełnie inny język, ze składnią kradzioną nie tylko z C++ ale
    również z wysypiska śmieci, chorych urojeń i przypadkowych pomysłów.
    Niewątpliwie znajdzie się tam też podobieństwo do JS, Moduli i COBOLa.
    Wystarczy mieć odpowiednio elastyczną definicję, że jak dodawanie to "+"
    to już podobne. Z czym nie ma problemu, wszak elastycznośc definicji
    jest najzwyczajniej opinią.


  • 50. Data: 2022-10-28 12:01:08
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 28.10.2022 o 11:17, heby pisze:
    Podobieństwa praktycznie nie istnieją.
    >
    Dla mnie takie cechy jak imperatywność i obiektowość to niebanalne
    własności obu języków. Z tymi klamerkami przesadzasz.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: