  • 31. Data: 2022-10-27 11:40:00
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    czwartek, 27 października 2022 o 09:29:25 UTC+2 heby napisał(a):

    > Nie widzę podobieństwa, ani trochę.
    > Liczby? One są podobne we wszystkich językach programowania.
    > Stwierdziłeś, że podobny do C++. Staram się dowiedzieć co w nim
    > podobnego. 90% współczesnego C++

    Może tu jest owa kość niezgody zakopana.

    Wydaje mi się, że OP ma na myśli raczej historycznego C++, tzn. takiego
    jeszcze z epoki cfront (czyli przed standaryzacją ISO z 98 roku),
    który rozszerzył składnię języka C o konstrukcje obiektowe, a w którym
    jeszcze nie było wynalazków w rodzaju szablonów.

  • 32. Data: 2022-10-27 12:18:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 27.10.2022 o 11:40, Maciek Godek napisał:

> [...]
    > który rozszerzył składnię języka C o konstrukcje obiektowe, a w którym
    > jeszcze nie było wynalazków w rodzaju szablonów.

    Ale przecież szablony to też na długo przed 98 rokiem były w C++...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 33. Data: 2022-10-27 13:06:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2022 09:45, Jivanmukta wrote:
    > Podejrzewam, że i szablony się w końcu w PHP pojawią.

    Oczywiście, jak Maciek z 6C pójdzie do zawodówki za 3 lata, to naczelnym
    architektem zostanie Zosia z 4B. Tak że nie wątpię, że się pojawią. Od
    razu mogę postawić jakąs kasę, że do ich porównywania będzie operator
    ====, bo co warte jest życie programisty bez zabawy?

  • 34. Data: 2022-10-27 17:37:20
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 20:17, heby pisze:

    > Dalej mowa o PHP? Bo się pogubiłem.

    Na stronie
    https://thestory.is/pl/journal/python-vs-php-zalety-
    roznice/
    przeczytasz:

    Szybkość

    Pod względem szybkości lepiej wypada PHP. Najnowsza wersja PHP jest
    prawie trzykrotnie szybsza od typowego programu Pythona, co ma ogromne
    znaczenie na przykład w wypadku systemu bankowego, gdzie codziennie
    generowane są miliony odsłon.

  • 35. Data: 2022-10-27 17:54:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2022 17:37, Jivanmukta wrote:
> [...]
    > prawie trzykrotnie szybsza od typowego programu Pythona>, co ma ogromne
    > znaczenie na przykład w wypadku systemu bankowego, gdzie codziennie

    Czy systemy bankowe są pisane w Pythone albo zgoła PHP?

    Ja na przykład mam Chevroleta, który jest ponad trzyktotnie szybszy od
    Malucha, co ma niebagatelne znaczenie dla transportu kolejowego, gdzie
    codziennie transportuej się miliony ton węg... a nie czekaj...

  • 36. Data: 2022-10-27 18:28:17
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 27.10.2022 o 17:54, heby pisze:
    > od względem szybkości lepiej wypada PHP. Najnowsza wersja PHP jest
    > prawie trzykrotnie szybsza od typowego programu Pythona

    Istotne jest to:

    Pod względem szybkości lepiej wypada PHP. Najnowsza wersja PHP jest
    prawie trzykrotnie szybsza od typowego programu Pythona.

    Czy może programujesz w Pythonie?

  • 37. Data: 2022-10-27 18:52:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2022 18:28, Jivanmukta wrote:
    > Istotne jest to:
    > Pod względem szybkości lepiej wypada PHP. Najnowsza wersja PHP jest
    > prawie trzykrotnie szybsza od typowego programu Pythona.

    Dlatego też mówie, że mój Chevrolet jest trzyktonie szybszy od Malucha i
    to jest istotne.

    > Czy może programujesz w Pythonie?

    Czasami.

  • 38. Data: 2022-10-28 09:29:49
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    czwartek, 27 października 2022 o 12:19:00 UTC+2 Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Ale przecież szablony to też na długo przed 98 rokiem były w C++...

    Wikipedia podaje, że szablony pojawiły się po 1993 roku
    (czyli co najmniej 11 lat po wydaniu pierwszej wersji języka już
    nazywanego C++).

    Wydaje mi się, że przez długi czas główny kontakt z C++, jaki mieli programiści,
    był zapośredniczony przez kompilator Borlanda. Wg. Wikipedii wsparcie
    dla STLa otrzymał dopiero w 2000 roku, czyli po opracowaniu standardu ISO
    (nie wiem, czy wcześniej miał wsparcie dla składni szablonów, ale zdziwiłbym
    się, gdyby tak było).

    Dlatego osoby, które uczyły się C++ przed 2000 rokiem, mogły mieć
    na tę kwestię inną percepcję.

    Ja się go uczyłem w 2003 z książki Stroustrupa. Byłem w o tyle
    komfortowej sytuacji, że w tamtym czasie był już dostępny C++ w GCC
    (aczkolwiek pamiętam z książki Kernighana i Pike'a "Lekcja Programowania",
    oryginalnie wydanej w 1999, że były tam jakieś narzekania na niestabilność
    i błędy w STL - a oni akurat mieli bezpośredni dostęp do pracy Stroustrupa
    w Bell Labs).

    Pamiętam, że jak oddawałem na laborce program w C++ z szablonami,
    to prowadzący robił wielkie oczy.

    A z tym PHP to ciekawa sprawa. Pierwsze wersje były bardzo kiepskie
    i bardzo popularne. Najnowsze wersje to już dość przyzwoicie
    zaprojektowany język, ale jego popularność wydaje się marginalna.
    (Z C++ jest na odwrót: język z każdym kolejnym wydaniem staje się
    coraz gorszy, i chyba właśnie dzięki temu jako tako udaje mu się
    popularność utrzymać)

  • 39. Data: 2022-10-28 10:11:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 28.10.2022 o 09:29, Maciek Godek napisał:

> [...]
    > (nie wiem, czy wcześniej miał wsparcie dla składni szablonów, ale zdziwiłbym

    aż spojrzałem na półkę...Tam mam stare wydanie Pasji C++ - rok wydania
    97... Sam korzystałem np z kompilatora Maxona - tam dużo konstrukcji
    było opartych na template'ach, dzięki czemu uzyskiwano w C++ bardzo mały
    kod wynikowy (szczególnie jeśli porównało się z tym co generował SASC).
    Ale z tego co pamiętam, to w Borlandzie (3.1) też template'y działały.

    > Dlatego osoby, które uczyły się C++ przed 2000 rokiem, mogły mieć
    > na tę kwestię inną percepcję.

    Uczyłem się długo przed 2000

> [...]
    > w Bell Labs).
    >
    > Pamiętam, że jak oddawałem na laborce program w C++ z szablonami,

    zdarza się. W zasadzie template'ów używałem (mniej lub bardziej
    rozumnie) na laboratoriach, tak jak Ty. Tyle, że było to w latach 90...

> [...]
    > (Z C++ jest na odwrót: język z każdym kolejnym wydaniem staje się
    > coraz gorszy, i chyba właśnie dzięki temu jako tako udaje mu się

    no cóż, tak bywa - życie. Bo to jedna ciekawa gałąź rozwoju została
    ucięta i wyparła ją gorsza?
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 40. Data: 2022-10-28 10:17:44
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    I jeszcze symbole operatorów i komentarzy są podobne w obu językach.