  • Data: 2021-06-10 22:41:08
    Temat: Re: mysz (optyczna,kabel usb) - jaką radzicie?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/06/2021 22:03, _Master_ wrote:
    > PS. 2. O czym my tu dyskutujemy? Przecież baterie w pilotach działają
    > porównywalnie długo. I co? z tego powodu używałbyś pilota na kablu?

    1) Baterie w pilocie przez 99.99% czasu nic nie robią. NIC. Nie padają
    też nagle. Pilot działa coraz gorzej. Myszki padają nagle.

    2) Baterie w myszce świecą relatywnie mocną diodą/laserem po kilka
    godzin dziennie

    3) Myszka przechodzi w tryb uspienia co objawia się albo lagiem przy
    wybudzaniu albo całkowitym wyłączeniem co jest upierdliwe (np. podczas
    programowania mam to wielokrotnie, ponieważ są tam długie okresy
    posługiwania się wyłacznie klawiaturą)

    4) W przypadku myszką bluetooth dodatkowo dochodzą lagi na radiu z
    powodu zakłuceń i/lub kompletne idiotyzmy jak rozparowanie się bez
    powodu, czkawka kursora itd itp. co tam programiści sterowników czy
    hardware wypocili w mękach piekielnych.

    W zasadzie mam w domu 3 myszki radiowe i kilka na kabel. Radiowe używane
    sporadycznie, ostatnio głównie do urządzeń gdzie kabel cieżko wsadzić
    (telefon, tablet). Myszka na kablu zawsze jest gotowa do działania, nie
    ma lagów (ba, z tego powodu używam ciągle PS/2 jesli mam możliwość, jest
    pewniejsze niż USB), nic się w niej nie rozładuje w połowie roboty.

    Ogólnie nie mam nic przeciwko radiowym myszkom, ale to nie jest tak, że
    ma to same zalety. Wqrw kiedy wyładowała się o 23.00 i nie ma w zapasie
    baterii a robota pilna, przechodziłem kilka razy. Pewnego razu na nowych
    bateriach. Tylko z powodu tego że myszka wcisneła się pod książkę i tak
    została na cały dzień, z wduszonym klawiszem.

    Był kiedyś jakiś projekt myszki ładowanej indukcyjnie, przez podkładkę,
    czymś jak Qi, tylko na większej powierzchni. Chyba nikt nie chciał bo
    poza pomysłem nigdzie produktu nie widziałem. Była też myszka pokryta
    panelami słonecznymi jako koncept, podobno wystarczały do samoładowania,
    ale ciezko mi w to uwierzyć, chyba że komputer przy południowym oknie
    latem, to może...