  • 1. Data: 2021-06-03 02:57:45
    Temat: mysz (optyczna,kabel usb) - jaką radzicie?
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    mysz - jaką radzicie?
    wymagania sa podstawowe:
    - optyczna
    - z kabelkiem usb
    - dwa klawisze + kółko (czyli trzeci przycisk)
    Poprzednia (ale to było parę ładnych lat temu): Genuine.

    co dzisiaj doradzicie? żeby nie padła raz dwa...

  • 2. Data: 2021-06-03 11:07:46
    Temat: Re: mysz (optyczna,kabel usb) - jaką radzicie?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/06/2021 02:57, 1634Racine wrote:
    > co dzisiaj doradzicie? żeby nie padła raz dwa...

    HP MSU1158

    W pewnym miejcu, gdzie myszek schodzi relatywnie dużo w roku, ten model
    był bardziej wytrzymały niż reszta. Myszka jest "laserowa" a nie
    "optyczna", nie świeci w paśmie widzialnym. Używka około 20zł. Na
    allegro chwilowo nie ma *tego* modelu, ale bywa. Są inne laserowe HP,
    możliwe, że identyczne mechanicznie, nie wiem.

    PS. Myszki optyczne, nawet te najgorszem,się nie psują w sposób trwały.
    Kwestia przelutowania mikrostyków załatwia większość awarii.

  • 3. Data: 2021-06-03 16:05:48
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    heby w news:s9a65a$tt0$1@dont-email.me
> [...]
    > PS. Myszki optyczne, nawet te najgorszem,się nie psują w sposób trwały.
    > Kwestia przelutowania mikrostyków załatwia większość awarii.

    tak, optyczna/laserowa.... w praktyce codziennej - jeden pies.
    no ale HP MSU1158 nigdzie nie widze, a rozumiem, ze sprawdzona...

  • 4. Data: 2021-06-03 17:14:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jeśli chcesz kupić jakąś myszkę to idź do sklepu, pomacaj i kup.

    Ale jak pracujesz czy dużo klikasz to już wchodzimy w indywidualne
    wymagania.

    LOGITECH M705

    Wiem że droga i bezprzewodowa ale to zakup na lata.
    U mnie chyba przeżyła dwie wymiany gratów w blaszaku

    Spróbujesz raz bez kabla i już nigdy go nie będziesz miał ;-)

  • 5. Data: 2021-06-03 17:59:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/06/2021 16:05, 1634Racine wrote:
    > tak, optyczna/laserowa.... w praktyce codziennej  - jeden pies.

    Nie jestem znawcą, jednak:
    a) nie widać że świeci, co pomaga w nocy
    b) *podobno* sa precyzyjniejsze od optycznych. Fakt, ta myszka znacznie
    lepiej działa niż kilka optycznych, jakie miałem, jest mniej wybredna co
    do podkładek.

    > no ale HP MSU1158 nigdzie nie widze, a rozumiem, ze sprawdzona...

    Mam tylko opinie kogoś, kto hurtowo wymieniał myszki w pewnej instytucji
    i stwierdził że ten model HP trzyma się najlepiej. Instytucja to
    zbiorowisko tumanistów wklepujących rzecy do exceli, wiec myszka jest
    często klikana.

    Czy najlepsza: pewnie nie. Ale eksperyment tani.

  • 6. Data: 2021-06-03 21:56:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-06-03 o 02:57, 1634Racine pisze:
> [...]
    > Poprzednia (ale to było parę ładnych lat temu): Genuine.
    >
    > co dzisiaj doradzicie? żeby nie padła raz dwa...

    A nie łatwiej włozyć dongla/odbiornika do USB i mieć mysz radiową na USB?
    Na co Ci ten kabel.
    Jedną mysz radiową na USB używałam (i jeszcze mam bo sprawna) ponad 5
    lat. Drugą kupiłam w Rossmanie za ok 20 zł. Bardzo ładna i świetnie
    działa. Używam ja już z 5 m-cy. Drugi komplet dwóch akumulatorków czeka
    zawsze naładowany i jak trzeba to wymienia sie te baterie w mig.

    --
    animka

  • 7. Data: 2021-06-03 22:24:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-03-czerwca-2021 o 21:56, Animka pisze:
    > Na co Ci ten kabel.

    Zdarza się że mysz radiowa jest ciut mniej precyzyjna albo wolniejsza
    niż na kablu.
    Ale zauważy to gracz albo wytrawny użytkownik ;-)

    A dodatkowo niechęć u 99% gospodyń domowych jest napędzana stereotypem o
    upierdliwości/małej żywotności baterii

    Ja spróbowałem i minusy nie przesłaniają mi plusów ;-)

  • 8. Data: 2021-06-03 23:59:46
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    heby w news:s9au92$fcj$1@dont-email.me
    > Nie jestem znawcą, jednak:
    > a) nie widać że świeci, co pomaga w nocy

    stara optyczna swiecila tylko pod spodem :), wiec bez znaczenia

    > b) *podobno* sa precyzyjniejsze od optycznych.

    bo sa, dlatego specjalnie napisalem --> "w praktyce codziennej" to bez
    znaczenia. Wystarczy mi rozdzielczosc optycznej. Po prostu szukam jakiego
    nie-chlamu. Czy optyczna,czy laserowa...

    [........]
    > Czy najlepsza: pewnie nie. Ale eksperyment tani.

    moze poszukac w ogole cos od hp...

  • 9. Data: 2021-06-04 11:10:24
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.06.2021 o 02:57, 1634Racine pisze:
> [...]
    > Poprzednia (ale to było parę ładnych lat temu): Genuine.
    >
    > co dzisiaj doradzicie? żeby nie padła raz dwa...

    Proponuje model który sam używam od jakichś 8lat - Opto Ecco 612D. Koszt
    to około 15zł. Jedno że chodzi bardzo płynnie to także wielkość
    odpowiednia, żadna miniaturka powodująca skurcze dłoni po godzinie
    klikania, a solidny kawał gryzonia.

  • 10. Data: 2021-06-04 16:31:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 4 cze 2021 o 11:10, trybun pisze:

    > Proponuje model który sam używam od jakichś 8lat - Opto Ecco 612D. Koszt
    > to około 15zł.

    Drogo... [ale może warto -- może ładnie zapakowana...]

    > żadna miniaturka powodująca skurcze dłoni

    Porównaj lewą rękę z prawą -- jeśli gryzonia uciskasz tylko jedną z tych
    dwóch...

    --