-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: nie
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <p2p03t$kpg$1@dont-email.me>
<5a5004b1$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
<p2p1uo$7s9$1@node2.news.atman.pl> <p2p3re$atk$1@node1.news.atman.pl>
<p2p501$c0o$1@node1.news.atman.pl> <p2p7mu$17i$1@dont-email.me>
<p2qlai$mef$1@node2.news.atman.pl> <p2qp9a$n3f$7@dont-email.me>
<p2rbqq$fck$2@node1.news.atman.pl> <p2rke7$q4g$1@dont-email.me>
<5a515c5c$0$5143$65785112@news.neostrada.pl> <p2torp$324$1@dont-email.me>
<5a527430$0$649$65785112@news.neostrada.pl> <p2ttlf$6b4$1@dont-email.me>
<5a533973$0$5156$65785112@news.neostrada.pl> <p30344$hjc$4@dont-email.me>
<5a53955e$0$5142$65785112@news.neostrada.pl> <p307km$kh3$1@dont-email.me>
<5a53b452$0$647$65785112@news.neostrada.pl> <p30gjk$ob0$1@dont-email.me>
<5a53d450$0$5149$65785112@news.neostrada.pl> <p30kud$otj$1@dont-email.me>
<5a53ddec$0$5155$65785112@news.neostrada.pl> <p30n9q$atv$1@dont-email.me>
<5a53ebc5$0$644$65785112@news.neostrada.pl> <p30r6k$7oq$1@dont-email.me>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Tue, 9 Jan 2018 08:11:09 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <p30r6k$7oq$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 115
Message-ID: <5a546b26$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1515481894 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 31.42.14.107:54034
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622113
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-01-08 o 23:26, Pszemol pisze:
> Właśnie że nie. Zachowanie się czerwonego nie zależy od tego czy na tym
> pasie spotkał się z zielonym, niebieskim czy jakims innym samochodem.
> Czerwony podejmuje takie same czynnosci i jego sytuacje wyraznie opisuje
> Kodeks.
Wszystkie podjęte decyzje czerwonego nie naruszają żadnego punktu PoRD.
>>> I do tego ignorujesz jasny i klarowny wpis w Kodeksie o dwu samochodach
>>> chcących wjechac jednoczesnie na ten sam pas ktory nie ma żadnych wyjątków
>>> przewidzianych które mogłyby bronić czerwonego...
>> Ale jest znak ustąp pierwszeństwa z którego nie zwalnia zasada
>> pierwszeństwa z prawej strony. Tak samo jak ogólna zasada pierwszeństwa
>> na skrzyżowaniu z prawej strony.
>> Ty popełniasz błąd interpretując bardzo wybiórczo jeden zapis, nie
>> przyjmując innych zapisów, a tu niestety trzeba wziąć pod uwagę kilka
>> zapisów:
>> - pierwszeństwo z prawej strony
>> - pierwszeństwo i podporządkowanie się z powodu określenia znakami
>> pierwszeństwa dróg
> A7 obowiazuje zielonego w czasie decyzji przy wyborze odpowiedniego momentu
> wjazdu na droge glowną. On ta decyzję podjął już i poprawnie ocenił
> sytuacje zezwalajaca mu na wjazd: czerwonego nie bylo na prawym pasie a
> niebieski byl daleko.
Nie ocenił poprawnie, bo nie zauważył czerwonego. Poza tym "zachowanie
szczególnej ostrożności" wymaganej przez prawo, obowiązuje zielonego od
momentu pojawienia się na pasie rozbiegowym, aż do momentu zajęcia pasa
ruchu na drodze z pierwszeństwem.
Jeżeli dochodzi do sytuacji, że zielony i czerwony pojawiają się w tym
samym czasie na tym samym pasie to oznacza, że zielony nie dostosował
się do:
Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
a ponadto wymusił pierwszeństwo na skrzyżowaniu.
> Wiecej od zielonego oczekiwac nie mozesz, w szczegolnosci nie mozesz do
> decyzji wlaczac zdarzen ktore zaistnieja dopiero PO JEJ PODJĘCIU, w
> przyszłości.
> Zielony wypelnil wiec wszystkie obowiazki wynikajace z trojkąta A7 po czym
> przystapil do wjazdu na droge glowna, do czego mial w czasie x pełne prawo
> i dopiero pózniej, w czasie x+y wystąpiła sytuacja z czerwonym, ktora juz
> trzeba rozpatrywac bez uwzgledniania trojkata A7.
Bzdura.
>>> No brawo :-)
>>> Nie chciałbym żyć w świecie w którym Twoja fantazja sie urzeczywistniła, bo
>>> nie umiem przewidywac przyszłości i na tym skrzyżowaniu musiałbym czekać
>>> wiecznie, az wszystkie auta znikną z drogi głównej... bo przecież niebieski
>>> też mógłby zmienić tor jazdy lub przyspieszyć i pewnie też byłaby moja wina
>>> :)
>> Aleś pieprznął głupotę. Oczywiście, że gdyby niebieski przyspieszył, a
>> Ty byś wymusił pierwszeństwo to byłaby wyłącznie Twoja wina.
>
> Bzdura. Gdyby niebieski celowo przyspieszyl utrudniajac komus wjazd to
> przyczynilby sie do wypadku.
Ukarał byś go? Na podstawie złamania, którego zapisu PoRD?
Chyba, ze masz jakiś swój kodeks i karał byś na podstawie swojego kodeksu.
>
>> Wybacz, ale zaczynam wątpić czy aby na pewno jesteś kierowcą i masz
>> prawo jazdy?
>>
>> Co do przewidywania to niczego nie trzeba przewidywać, lecz upewnić się,
>> że można bezpiecznie wjechać.
> On sie upewnil i w czasie x mozna bylo wjechać. Dopiero jak zaczal to robic
> w chwili x+y to wtedy jednoczesnie z nim zaczal zmieniac pas samochod
> czerwony.
PoRD na podstawie:
Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
a ponadto wymusił pierwszeństwo na skrzyżowaniu.
oraz znaku "ustąp pierwszeństwa" zobowiązuje zielonego do pełnego
kontrolowania sytuacji na drodze nie tylko przed wykonaniem manewru, ale
także w trakcie wykonywania,
natomiast na podstawie:
Art. 2 23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli
ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu
albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się,
zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
zielony widząc czerwony samochód na drodze kolizyjnej, powinien się
powstrzymać od od dalszego wykonywania manewru.
Gdybyś był kierowcą i miał prawo jazdy to byś wiedział, że w takiej
sytuacji wystarczy tylko delikatnie zwolnić lub przyspieszyć, aby
bezpiecznie zakończyć manewr i bezpiecznie włączyć się do ruchu na
drodze z pierwszeństwem.
>> Jeżeli masz wątpliwości to należy się zatrzymać na początku tego pasa
>> rozbiegowego, a po upewnieniu się czy będziesz miał wolny pas dopiero
>> podjąć decyzję, rozpędzić auto na pasie i bezpiecznie się włączyć.
> Nie. Nie nalezy sie zatrzymywac w tym miejscu. Jest to nawet niewskazane.
To jest opcja dla tych, którzy nie potrafią się normalnie włączyć do
ruchu i potrzebują dużej luki.
>> Ponadto ciągle pozostaje bez odpowiedzi zadanie, które Ci dałem:
>>
>> W PoRD są tylko dwa przypadki, kiedy czerwony może utracić pierwszeństwo
>> przed zielonym.
>>
>> Masz zadanie domowe, aby wskazać które to przypadki.
>>
>>
> Nie jestes chyba powazny...
Jestem poważny, a Ty jak widać jesteś niedouczony.
Ale czego tu wymagać od kogoś kto nie jest kierowcą.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.18 09:39 r...@k...pl
- 09.01.18 14:18 Pszemol
- 09.01.18 17:01 Uzytkownik
- 09.01.18 18:27 Pszemol
- 09.01.18 18:40 Cavallino
- 09.01.18 19:20 Marek S
- 09.01.18 20:49 Uzytkownik
- 09.01.18 20:57 Pszemol
- 09.01.18 22:30 Uzytkownik
- 10.01.18 04:29 Witko4
- 10.01.18 11:30 p...@g...com
- 10.01.18 13:07 Uzytkownik
- 10.01.18 14:07 p...@g...com
- 10.01.18 14:49 Witko4
- 10.01.18 14:55 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML