eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklenie ma cwaniaka nad Polaka czyli prasa o wyłudzaniu odszkodowań › Re: nie ma cwaniaka nad Polaka czyli prasa o wyłudzaniu odszkodowań
  • Data: 2009-09-01 11:55:27
    Temat: Re: nie ma cwaniaka nad Polaka czyli prasa o wyłudzaniu odszkodowań
    Od: "Tmk" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozumiem, że najchętniej stawałbyś z otwartą przyłbicą i uchylonym
    > portfelem wobec każdej malutkiej stłuczki, która może Cię kosztować 10x
    > tyle co roczne OC, taaak?
    > Rozwiń, proszę, co miałeś na myśli.

    Skoro firmy ubezpieczeniowe zarabiają co roku miliony na ubezpieczeniu OC,
    to jak myślisz kto traci? Skąd biorą się te zyski? Oczywiście są to
    pieniądze zagrabione od kierowców. Każde ubezpieczenie to gra o sumie
    ujemnej, czyli średnio rzecz biorąc w dłuższym terminie na nim tracisz.
    Niczym się to nie różni od kasyna. Stawki są tak wyliczone (na podstawie
    statystyk), że w momencie wypłaty odszkodowania, ubezpieczyciel wypłaca je z
    twoich składek i jeszcze mu zostaje. Ilu znasz ludzi, którzy na OC
    zarobili? - czyli suma odszkodowań minus suma wpłaconych składek jest
    wartością dodatnią. Nie poruszam tu kwestii oszukiwania ubezpieczyciela, jak
    w tym artykule, ani załatwianiu sprawy kolizji z własnych środków żeby nie
    stracić zniżek.
    Ale tu wogóle nie chodzi o to czy ubezpieczenia są korzystne, czy nie. Nawet
    gdyby były korzystne, to zmuszanie człowieka do ubeczpieczania się jest
    niesprawiedliwe i godzi w podstawową wolność jednostki. Jeżeli się nie chcę
    ubeczpieczyć to jest to moja sprawa i nikomu nic do tego. Natomiast jeżeli
    spowoduje wypadek, to oczywiście ponoszę pełną odpowiedzialność.
    Ja nie jestem za likwidacją ubezpieczenia OC. Jestem za likwidacją OBOWIĄZKU
    ubezpieczania się.