  • Data: 2021-06-02 11:09:05
    Temat: Re: no szlag mnie trafi...
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak, ale ja chcę mieć po prostu okienko do wpisania zawartości SMS +
    > enter i poszło w pizdu. Pisanie komend odpada. To mogę robić teraz, ale
    > mnie to nie urządza.

    Pytanie czy godzina poświęcona na napisanie skryptu, który będzie te
    komendy wysyłał do portu, bardzo szybko się nie zwróci.

    Kolejny pomysł -- użycie adb.

    https://stackoverflow.com/questions/17580199/sending
    -a-sms-on-android-through-adb

    Odczytywać da się przez sqlite3 z pliku mmssms.db, nawet mam to
    oprogramowane do zrzucania SMSów do HTMLa. Przekombinowane z base64 ze
    względu na konwersję linii przez adb, tak było mi najprościej.

    Najpierw grab.sh żeby ściągnąć bazę z telefonu, potem extract.py żeby
    wyciągnąć z niej SMSy z danym numerem. Da się to zrobić też bezpośrednio
    na telefonie.

    #v+ grab.sh
    echo "Getting file from phone"
    sudo adb shell "su -c 'base64 < /data/data/com.android.providers.telephony/databases
    /mmssms.db'" > mmssms.db.b64.dos
    echo "Converting line endings"
    dos2unix < mmssms.db.b64.dos > mmssms.db.b64
    echo "Decoding base64 data"
    base64 -d < mmssms.db.b64 > mmssms.db
    echo "Cleaning up"
    rm -f mmssms.db.b64.dos mmssms.db.b64
    #v-

    #v+ extract.py
    #!/usr/bin/env python3
    # coding=utf-8

    import sqlite3
    import sys

    if len(sys.argv) != 3:
    print('Syntax: extract.py <phone number> <person to insert into text>')
    exit(1)

    print('<html><body>')
    db = sqlite3.connect('mmssms.db')
    cursor = db.cursor()
    for row in db.cursor().execute("SELECT type,date,body FROM sms WHERE
    REPLACE(address,' ','') LIKE '%" + sys.argv[1] + "'"):
    if row[0] == 1:
    print('<p><i>' + sys.argv[2] + ': ')
    else:
    print('<p>Ja: ')
    print(row[2])
    if row[0] == 1:
    print('</i></p>')
    else:
    print('</p>')
    print('</body></html>')
    #v-

    --
    Uciekają zające przez Bug do Polski. Jeden z naszych zajęcy łapie
    uciekiniera i pyta o powód. Tamten odpowiada: