  • 1. Data: 2021-06-01 17:48:55
    Temat: no szlag mnie trafi...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    2 dni szukam jakiegoś prostego rozwiązania, które umożliwiłoby
    zastosowanie telefonu z androidem jako prosty SMS gateway.

    Muszę przekonfigurować trochę modemów GSM via SMS.
    I robienie tego na telefonie nie jest fajne.
    Potrzebuję mieć okienko na PC żeby sobie móc wygodnie pisać i odczytać
    co przyszło.

    Są jakieś wynalazki pracujące via serwery w sieci - działa to do dupy.
    Parę próbowałem (np. NOW SMS Lite) - w ogóle nie chce działać...

    Chciałbym , żeby to po lokalnym wifi działało, albo bluetoothu n na
    przykład. Nic nie potrzebuję poza okienkiem do pisania i czytania.
    Zna ktoś coś ?

    Może być nawet płatne, byle nie setki USD, bo mi to potrzebne raz na
    parę miesięcy i do kilkudziesięciu urządzeń będę smsował. Więc żaden hurt.

  • 2. Data: 2021-06-01 17:51:11
    Temat: Re: no szlag mnie trafi...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Mogę też użyć jakiejś staroci GSM - mam tu nokie 3310.
    Może nawet gdzieś kabelek bym znalazł, a jak nie to kupię.

    SMS zwykłe, max. kilkadziesiąt znaków ( bo to komendy AT ).

  • 3. Data: 2021-06-01 18:24:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.06.2021 o 17:48, sundayman pisze:
> [...]
    > I robienie tego na telefonie nie jest fajne.
    > Potrzebuję mieć okienko na PC żeby sobie móc wygodnie pisać i odczytać

    SMS-y z peceta chcesz wysyłać, tak? To po co do tego telefon i android?
    Kup sobie "modem gsm" na gwizdku i sru. Np. taki

    https://allegro.pl/oferta/modem-3g-lenovo-medion-aer
    o2-hsdpa-42-2mbit-s-10566337254

    MJ

  • 4. Data: 2021-06-01 18:24:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 10:51:14 UTC-5 sundayman napisał(a):
    > Mogę też użyć jakiejś staroci GSM - mam tu nokie 3310.
    > Może nawet gdzieś kabelek bym znalazł, a jak nie to kupię.
    >
    > SMS zwykłe, max. kilkadziesiąt znaków ( bo to komendy AT ).
    chyba jakis vnc viewer czy inny team/rdp client powinien tam sie trafic.
    Poszukaj se w guglowym sklepie pod tym katem.

    Alternatywnie jakis soft na pc do obslugi sms-ow po bt. Powinno zagadac.

    Jak fon nowszy to jakis samsung dex czy cos....

  • 5. Data: 2021-06-01 18:39:27
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 01.06.2021 o 17:51, sundayman pisze:
    > Mogę też użyć jakiejś staroci GSM - mam tu nokie 3310.
    > Może nawet gdzieś kabelek bym znalazł, a jak nie to kupię.
    >
    > SMS zwykłe, max. kilkadziesiąt znaków ( bo to komendy AT ).

    A "Wiadomości Google" nie wystarczą?

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2021-06-01 18:46:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > Mogę też użyć jakiejś staroci GSM - mam tu nokie 3310.
    > Może nawet gdzieś kabelek bym znalazł, a jak nie to kupię.
    >
    > SMS zwykłe, max. kilkadziesiąt znaków ( bo to komendy AT ).

    Jest coś takiego jak Gammu, tudzież Wammu. Wcześniej było Gnokii.
    Bez problemu z kabelkiem rs232 albo USB. Ostatnio (to znaczy kilka
    lat temu) wysyłałem tym SMS-y przez BT.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2021-06-01 19:03:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > SMS-y z peceta chcesz  wysyłać, tak? To po co do tego telefon i android?
    > Kup sobie "modem gsm" na gwizdku i sru. Np. taki

    mam modem na RS232 i jakieś aplikacje do tego.
    Ale z niezrozumiałych przyczyn toto nie działa jak należy.
    Raz te SMS wychodzą, raz nie wychodzą. Co gorsza modem, do którego mają
    te SMS trafiać nie odpowiada prawidłowo na SMS z tego modemu. No cyrk jakiś.

    A z telefonu wszystko zawsze jest OK. A ja nie chcę rozkmniniać tematu
    przez tydzień bo nie mam czasu. Więc takie połączenie telefon<>PC byłoby
    idealne.

  • 8. Data: 2021-06-01 19:15:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-06-01 o 19:03, sundayman pisze:
    > Więc takie połączenie telefon<>PC byłoby
    > idealne.

    Czyli jakaś mechaniczna ręka :)
    P.G.

  • 9. Data: 2021-06-01 19:29:52
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 01.06.2021 o 17:48, sundayman pisze:
    > 2 dni szukam jakiegoś prostego rozwiązania, które umożliwiłoby
    > zastosowanie telefonu z androidem jako prosty SMS gateway.

    Może SCRCPY?

    https://www.dobreprogramy.pl/@domker/scrcpy-czyli-wy
    godny-sposob-na-wyswietlanie-i-kontrole-ekranu-andro
    ida-na-twoim-komputerze,blog,107715

    Trzeba tylko włączyć w telefonie debugowanie USB

    Podłączasz telefon kablem USB, odpalasz program i po chwili masz ekran
    swojego telefonu na ekranie pc-ta. Myszką i klawiaturą możesz operować
    na telefonie.

  • 10. Data: 2021-06-01 20:14:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.06.2021 o 19:03, sundayman pisze:

    > mam modem na RS232 i jakieś aplikacje do tego.
    > Ale z niezrozumiałych przyczyn toto nie działa jak należy.

    Te na usb wydają się pewniejsze. Spróbuj, grosze kosztuje a w razie
    czego odeślesz.

    MJ