    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <614ae992$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: nowe drogi
    Date: Wed, 22 Sep 2021 15:17:17 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Podejrzewam, że w przypadku fundamentu mostu właśnie o to chodzi --
    >żeby
    >ciśnienie hydrostryczne spowodowało mocne połączenie z gruntem, a
    >potem

    Przy fundamencie to IMHO przede wszystkim otaczajaca ziemia utrzyma.
    Choc jak piszesz - słup robiony w kesonie ... to moze dookola
    powietrze.

    Czy tak sie mocno polaczy ... jesli na dnie glina i piasek, to IMO
    trzyma podobnie.

    No ale mowiles, ze trzon budynku tak zalewali na okraglo ...

    >Ze stropami też im szybko idzie.

    No ale chyba nie az tak.
    Ale po co bylo ten trzon robic tak szybko ?

    >W Krakowie mieli "Szkieletora" niedaleko ronda Mogilskiego. Stał tam
    >niewykończony od środkowego Gierka do zeszłego roku. Teraz nazywa się
    >Unity Toewr, ale wcześniej cały czas był oficjalnie biurowcem NOT.
    >Chyba trudno o bardziej trafne alegoryczne przedstawienie tej
    >organizacji.

    No coz - panstwowe dotacje spadly.

    We Wroclawiu taz pare takich niedokonczonych budynkow bylo, jak
    pieniedzy zabraklo
    https://gazetawroclawska.pl/w-miejscu-szkieletora-ko
    lo-dworca-glownego-stanie-nowoczesny-biurowiec/ar/c1
    -15102498

    I takie jeszcze dwa ciekawe przypadki - mielismy dwa biurowce Cuprum.
    Ukonczone, dzialajace ... i komu to przeszkadzało?
    Zburzyli, postawili nowe.

    J.