eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo kropelce ... hybryda › Re: o kropelce ... hybryda
  • Data: 2021-03-04 22:35:30
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 04-03-2021 o 17:23, J.F. pisze:

    >>> Mnie sie tam jakos udaje.
    >
    >> A mnie nigdy.
    >
    > Musisz patrzec dalej i przewidywac co bedzie na drodze ...

    No właśnie dalej patrzę i przewiduję - będą kapeluszować.

    >>> No jak, przeciez elektrykiem nie oplaca sie szybko jechac :-P
    >
    >> No, czyli 140 nie jechałem.
    >> Za to do 110 przyspieszał bardzo żwawo, więc tym bardziej wkurzały
    >> jełopy pierdzielące się 40-tką
    >
    > Ale przy 40 zasieg wiekszy niz przy 110 :-P

    Ale jełopy jadą spaliniakami, gdzie już tak prostej zależności nie ma.


    >> Nic w tym oczywistego.
    >> Ja bym jechał do Poznania.
    >
    > A to akurat teren podobny, o ile sie dobrze orientuje :-)

    Tyle że na tej odległości, procent jazdy po górach jest już pomijalny.

    >
    >>>> W każdym razie ja widzę tą różnicę, nawet na niewidocznym okiem spadku.
    >>>> Np. na S5 na odcinku Poznań-Gniezno.
    >>
    >>> Ale niewidoczny spadek, to mala roznica.
    >
    >> Nie taka mała - z 10% w jedną stronę w porównaniu do jazdy powrotnej.
    >
    > No wiec 10% wiecej  robi 80, to 10% mniej zrobi 60 ?

    Co Ty bredzisz?
    Pisałem o PŁASKIM odcinku Poznań-Gniezno.

    Przy odcinku Kraków_Zakopane różnice będą rzędu kilkudziesięciu procent,
    w obie strony (czyli pod górę kilkadziesiąt mniej, a z góry
    kilkadziesiąt więcej).

    >> Uparł się chłop i widłami mu nawet nie wytłumaczysz.
    >> Zapamiętaj raz na zawsze: proporcja będzie 80/20 w jedną i 20/80 w
    >> drugą stronę.
    >
    > No ale

    Nie ma ale.
    Tak będzie na tym odcinku i to masz zapamiętać.

    >>> - to w druga tez by wyszlo niewielkie spalanie :-)
    >
    >> Równie dobrze możesz się zastanawiać, co by było, gdyby pod górę
    >> przejechał 110 na prądzie.
    >> Bo tak sobie to wymyśliłeś i już.
    >
    > nie


    No właśnie nie.

    >- jesli w jedna strone zostalo 20km na benzynie, a w druga zostaloby
    > 40km/benzynie

    80 na benzynie.


    >> Widać Twoje wyliczenia są funta kłaków nie warte, gdzieś coś
    >> popierdzieliłeś.
    >
    > Albo trzeba sprawdzic w praktyce.


    Nie trzeba, bo już sprawdzili.
    Te dodatkowe 40 km wzięło się właśnie z różnicy poziomów.

    >> 80 można jechać na spaliniaku, albo minimalnie odpuścić gaz i na
    >> elektryku.
    >
    > I mowisz, ze minimalne odpuszczenie gazu wystarcza?

    Tak.

    >
    > Chodzi o chwilowy spadek mocy, czy 80 to akurat ta predkosc, przy ktorej
    > komputer decyduje ze wylacza benzyne ?

    Blisko, zależy od potrzebnej mocy (czyli tego czy przyspieszasz lub
    ukształtowania terenu).
    Czasem jest to 10, czasem 70, czasem 90 km/h.

    Ale zazwyczaj na płaskim to akurat 80 jesteś w stanie ba biedę utrzymać
    w trybie EV.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: