  • Data: 2021-03-04 17:23:46
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s1qve1$i8p$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 04-03-2021 o 15:35, J.F. pisze:

    >No i?
    >Dalej nie powoduje to, że spaliniak wykonuje napęd za pośrednictwem
    >silnika elektrycznego.

    Po pierwsze - z natury tej przekladni wynika, ze jeden silnik musi co
    najmniej "stawic opor", a po drugie - jesli chcesz uzyskac zmienne
    przelozenie, a raczej chcesz, to czesc mocy musi przeplynac przez
    silniki.

    >A mnie nigdy.

    Musisz patrzec dalej i przewidywac co bedzie na drodze ...

    >No, czyli 140 nie jechałem.
    >Za to do 110 przyspieszał bardzo żwawo, więc tym bardziej wkurzały
    >jełopy pierdzielące się 40-tką

    Ale przy 40 zasieg wiekszy niz przy 110 :-P

    Poza tym elektryk odzyskuje energie przy hamowaniu, wiec mozna zwolnic
    do 40 na chwile :-)

    >Nic w tym oczywistego.
    >Ja bym jechał do Poznania.

    A to akurat teren podobny, o ile sie dobrze orientuje :-)

    >Nie taka mała - z 10% w jedną stronę w porównaniu do jazdy powrotnej.

    No wiec 10% wiecej robi 80, to 10% mniej zrobi 60 ?

    >A mówimy o praktycznie zerowym spadku.

    200m/100km ... praktycznie zerowy.

    500m/100km ... tez bym rzekl, ze praktycznie zerowy, ale 3kWh jak
    widac to jest sporo :)

    >Uparł się chłop i widłami mu nawet nie wytłumaczysz.
    >Zapamiętaj raz na zawsze: proporcja będzie 80/20 w jedną i 20/80 w
    >drugą stronę.

    No ale to przy ostrym spadku, a ja o takim 200m/100km :-)

    >Równie dobrze możesz się zastanawiać, co by było, gdyby pod górę
    >przejechał 110 na prądzie.
    >Bo tak sobie to wymyśliłeś i już.

    nie - jesli w jedna strone zostalo 20km na benzynie, a w druga
    zostaloby 40km/benzynie ... 2l/100km tez piekny wynik :-)

    >Widać Twoje wyliczenia są funta kłaków nie warte, gdzieś coś
    >popierdzieliłeś.

    Albo trzeba sprawdzic w praktyce.

    >I o tym mówię.
    >80 można jechać na spaliniaku, albo minimalnie odpuścić gaz i na
    >elektryku.

    I mowisz, ze minimalne odpuszczenie gazu wystarcza?

    Chodzi o chwilowy spadek mocy, czy 80 to akurat ta predkosc, przy
    ktorej komputer decyduje ze wylacza benzyne ?

    J.