  • Data: 2020-11-15 09:31:09
    Temat: Re: obciazalnosc pradowa cat5e
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Category_5_cable
    > Maximum current per conductor: 0.577 A
    >
    > Mam niestety POE na 12V a jedna kamera potrafi w nocy pobierać te 7W...
    > W tej chwili mam maks. obciążenie w granicach 10-12W więc ca 2x więcej
    > niż ww. limit. Pytanie, jaki ten limit ma margines? Planuję sprawdzić
    > prostą kamerą termowizyjną czy te kable odstają jakoś mocnie od
    > otoczenia, ale może ktoś takie coś przerabiał?

    a mogę Twoje pytanie przerobić z języka informatyka, na język
    elektryków? Myślę że nie będziesz miał nic przeciwko:
    Czy mogę drutami o przekroju takim a takim, i długości takiej a takiej,
    przy napięciu 12 v przesłać 12 wat mocy?
    Odpowiedź: możesz, ale korzystając z zasobów internetu, sprawdź jaki
    będziesz miał spadek napięcia.
    Z praktyki. lata temu sprawdzałem ile kosztuje sprzęt PoE, i wyszło mi
    że cena samych adapterów, jest taka jak cena dodatkowego kabla. mam 9
    kamer, z czego 8 leci z tego samego zasilacza co rejestrator. jako kabla
    zasilającego użyłem... takich samych drutów jak są w skrętce, w kablu
    lan. Najdalsza kamera ma 16 metrów kabla, wszystko działa jak należy.
    jak chesz to Ci sprawdzę jaki jest spadek napięcia, tyle że raczej nic
    Ci to nie da, bo nie wymuszę 15stu wat, bo pobór prądu moich kamer był
    w okolicy 0.5 ampera.

    ToMasz