  • 1. Data: 2020-11-15 02:34:44
    Temat: obciazalnosc pradowa cat5e
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://en.wikipedia.org/wiki/Category_5_cable
    Maximum current per conductor: 0.577 A

    Mam niestety POE na 12V a jedna kamera potrafi w nocy pobierać te 7W...
    W tej chwili mam maks. obciążenie w granicach 10-12W więc ca 2x więcej
    niż ww. limit. Pytanie, jaki ten limit ma margines? Planuję sprawdzić
    prostą kamerą termowizyjną czy te kable odstają jakoś mocnie od
    otoczenia, ale może ktoś takie coś przerabiał?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2020-11-15 09:31:09
    Temat: Re: obciazalnosc pradowa cat5e
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > prostą kamerą termowizyjną czy te kable odstają jakoś mocnie od
    > otoczenia, ale może ktoś takie coś przerabiał?

    a mogę Twoje pytanie przerobić z języka informatyka, na język
    elektryków? Myślę że nie będziesz miał nic przeciwko:
    Czy mogę drutami o przekroju takim a takim, i długości takiej a takiej,
    przy napięciu 12 v przesłać 12 wat mocy?
    Odpowiedź: możesz, ale korzystając z zasobów internetu, sprawdź jaki
    będziesz miał spadek napięcia.
    Z praktyki. lata temu sprawdzałem ile kosztuje sprzęt PoE, i wyszło mi
    że cena samych adapterów, jest taka jak cena dodatkowego kabla. mam 9
    kamer, z czego 8 leci z tego samego zasilacza co rejestrator. jako kabla
    zasilającego użyłem... takich samych drutów jak są w skrętce, w kablu
    lan. Najdalsza kamera ma 16 metrów kabla, wszystko działa jak należy.
    jak chesz to Ci sprawdzę jaki jest spadek napięcia, tyle że raczej nic
    Ci to nie da, bo nie wymuszę 15stu wat, bo pobór prądu moich kamer był
    w okolicy 0.5 ampera.

    ToMasz

  • 3. Data: 2020-11-15 10:58:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-15, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

> [...]
    > jak chesz to Ci sprawdzę jaki jest spadek napięcia, tyle że raczej nic
    > Ci to nie da, bo nie wymuszę 15stu wat, bo pobór prądu moich kamer był

    To jest dłuższa historia, ale sprowadza się do tego, że nie mam
    jak puścić drugiego kabla. Póki miałem analogowe cctv to szło
    jak u Ciebie - zasilanie szło zdublowanymi kablami - 2x 5e było
    na zasilanie + AV dla paru kamer. Potem nastąpiła modernizacja
    do tcp/ip ale też doszedł dodatkowy kabel. Mówisz, że to
    bardziej spadek napięcia niż jakieś grzanie? Chodzi mi to w tej
    chwili wszystko jakby ok. Napięć nie mierzyłem.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2020-11-15 13:48:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > prostą kamerą termowizyjną czy te kable odstają jakoś mocnie od
    > otoczenia, ale może ktoś takie coś przerabiał?

    Jakoś nie przypominam sobie, aby PoE było na 12V. Z reguły jest to
    powyżej 45V, zależne zresztą od standardu. Ponadto urządzenia mogą
    negocjować - co wykorzystuje się przy pełnych długościach kabla, czyli
    ok. 100 metrów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-11-15 13:53:23
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

> [...]
    > prostą kamerą termowizyjną czy te kable odstają jakoś mocnie od
    > otoczenia, ale może ktoś takie coś przerabiał?

    Masz w skrętce 4 pary z czego 2 są wykorzystywanie przy LAN 100Mbit.
    Możesz wykorzystać po jednej parze na + i drugą parę na -.
    Jeśli to jest mało to możesz zastosować po obu stronach transformatorki
    LAN i w pozostałe 2 Pary także wpuścić zasilanie.
    Sprawdź wartość napięcia na kamerze przy podłączeniu
    po 1 parze na + i -.
    Możliwe że spokojnie wystarczy.
    Podświetlenie IR zwykle zasilane jest z 12V ale procesor i matryca już z
    3,3V lub nawet mniej.

    Na moich kamerach IP MeanWeell 2Mpix przy teście z zasilacza
    regulowanego kamera działała poprawnie do 4,5V na wejściu.
    Podświetlenie IR poniżej 10V przestawało już być widoczne gołym okiem i
    skuteczność jego była już ograniczona z około 10m do 5m.

    Dopóki nie sprawdzisz spadków u siebie nic nie możemy pomóc.

    Ps. Firmowe skrętki np. Beldena miały 0,2mm2 miedzi teraz są też stalowe
    lub aluminiowe miedziowane 0,2mm2 oraz miedziane ok 0,1mm2 więc można
    bardzo się zdziwić.
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2020-11-15 14:11:41
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.11.2020 13:48, Adam wrote:

    > Jakoś nie przypominam sobie, aby PoE było na 12V.

    Ale stosowane są rozwiązania PoE-podobne na 12V, 24V przez różnych
    producentów - można się zdziwić.
    Spowodowane jest to zapewne tym. że większość tanich scalaków do
    przetwornic kończy się w okolicach 30V - też to przerabiałem.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2020-11-15 14:32:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-15 o 14:11, Mirek pisze:

> [...]
    > Spowodowane jest to zapewne tym. że większość tanich scalaków do
    > przetwornic kończy się w okolicach 30V - też to przerabiałem.

    "PoE-podobne" to nie jest standard PoE. Ponadto PoE (w którejś-tam
    wersji) wykorzystuje też kable sygnałowe.
    12V być może gdzieś jest używane, ale nie przypominam sobie, abym
    osobiście kiedykolwiek się z tym spotkał, a w sieciach gmeram od czasów
    Arcnet.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2020-11-15 14:38:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > prostą kamerą termowizyjną czy te kable odstają jakoś mocnie od
    > otoczenia, ale może ktoś takie coś przerabiał?

    No przecież PoE ma 2x2 per conductor czyli 0,57Ax2 to ok 13W :>

    Inna sprawa to długość kabla.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2020-11-15 14:51:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-15, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > 12V być może gdzieś jest używane, ale nie przypominam sobie, abym
    > osobiście kiedykolwiek się z tym spotkał, a w sieciach gmeram od czasów

    Bo to jest PoE dla ubogich. Miałem trochę kamer 12V, zresztą
    takie są tańsze i najbardziej popularne. Switche PoE, czy jak
    wolisz "PoE" pracujące w zakresie 12-55V można dostać bez
    problemu.

    Mam np takiego:
    https://www.aliexpress.com/item/32899886779.html

    Do tego potrzebujesz adapter, który izoluje zasilanie z kabla i
    podaje na standardowe wejście zasilania kamery i to wszystko
    czego do szczęścia potrzeba. Problemy pojawiają się własnie w
    sytuacjach gdy trzeba puścić więcej jednym kablem lub w grę
    wchodzą większe odległości. Jak instalowałem takie coś w firmie
    żony gdzie centralnie od pjedyńczego switcha rozchodziły się
    indywidualne kable to kamer, to w ogóle nie było (i nie ma)
    problemu a unika się pierniczenia z kablami zasilania.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2020-11-15 19:17:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mówisz, że to
    > bardziej spadek napięcia niż jakieś grzanie? Chodzi mi to w tej
    > chwili wszystko jakby ok. Napięć nie mierzyłem.
    > grzaniem kabla sie nie przejmuj. jak urządzenia działają, jak nie ma
    spadku napięcia który wywołuje jakieś restety (przy włączaniu IR albo
    ruchu kamery (PTZ)) to nie masz problemu

    ToMasz

    PS ewentualny spadek napiecia musisz mierzyć gdy występuje maksymalny
    pobór prądu!