    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: opony zimowe
    Date: Wed, 18 Oct 2023 13:12:10 +0200

    On Wed, 18 Oct 2023 12:53:02 +0200, Cavallino wrote:
> [...]
    etnie-opony-ogromne-roznice,6949582505843296a

    > Wcale, bo nie podali co testowali.
    > Całoroczne nie odstają tak od zimówek, jak tutaj napisali.
    > Stąd wniosek, że testowali nie tą oponę.
    >
    > Pewnie wzieli całoroczną, ale taką bardziej letnią.
    > Np. Michelin Crosslimate.

    Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego ... no tak, Michelin, Goodyear,
    kto tam jeszcze ? :-)

    Czyli te Crossclimate kiepskie są ?

    > Przy bardziej zimowej wyniki były raczej odwrotne.
    > Jak tu:
    > https://tiresvote.com/articles/testing-winter-summer
    -and-all-season-tires-different-temperatures/

    Ale zauważ, ze tu jest tylko "mokra nawierzchnia". bez blota
    posniegowego.
    Aha - to błoto ma 0C, chyba, ze solone, to jeszcze mniej ..

    > Takie porównania mają sens tylko dla konkretnych modeli, uogólnianie
    > jest bez sensu, podobnie jak wyniki bez podania modelu opony.

    W zasadzie tak, ale ciekawi mnie mechanizm.
    Ta "letnia opona premium" na deszczu sobie też nie radzi?
    Czy to błoto sniegowe takie istotne ... przy grubej warstwie istotnie
    moze byc problem z wyciskaniem, ale przeciez w kazdej oponie ...

    No i dalej ciekawi mnie ten spadek trzymania na mokrej nawierzchni
    wraz ze spadkiem temperatury ...

    J.