eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapamietacie (macie) Sinclair QLRe: pamietacie (macie) Sinclair QL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pamietacie (macie) Sinclair QL
    Date: Sun, 01 Feb 2009 12:25:04 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <gm40qp$6t2$1@news.onet.pl>
    References: <4...@4...com> <gm2gh0$22u$1@news.onet.pl>
    <gm2l4d$el1$1@news.onet.pl>
    <s...@b...pl>
    NNTP-Posting-Host: inet20909ni-2.nat.umts.dynamic.eranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1233487516 7074 213.158.196.82 (1 Feb 2009 11:25:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Feb 2009 11:25:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.19 (Windows/20081209)
    In-Reply-To: <s...@b...pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:555447
    [ ukryj nagłówki ]

    Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Sat, 31 Jan 2009 23:59:25 +0100,
    > Darek R. <d...@p...onet.pl> screamed:
    >>> RAM. Wiekszość gier wykorzystywała grafikę znakową i mozliwości
    >>> wbudowanego basica a tu rewelacja full HD wysokiej rozdzielczości :-).
    >>> Osiągnieto wysoka rozdzielczość poprzez sprytne wykorzystanie fragmentów
    >>> tablicy znaków jako matryc punktowych. Na tamte czasy rewelacja.
    >> Do tej pory mam Timexa 1000 (klon ZX-81). Nie widziałem tej gry, ani
    >> żadnej innej o większej rozdzielczości a na pewno bym to zapamiętał :(
    >>
    >
    > http://jswremakes.emuunlim.com/Systems/zx81%20&%20z8
    8.htm
    >
    >>> No i te
    >>> 1024 bajty pamieci !!!
    >> Było rozszerzenie (16 kB) dołączane do złącza krawędziowego. Drobne
    >> poruszenie tego modułu, a nawet silniejsze tupnięcie w pobliżu
    >> powodowało natychmiastowy zwis :D Mimo to 16kB to był wypas.
    >>
    >
    > W ZX Spectrum kontakt złącza krawędziowego poprawili.
    >

    Faktycznie musiało mnie ponieść, tak to była ta gra ale widocznie było
    to juz w czasie kiedy dokładałem zrobiony przez siebie moduł 16kb (który
    zreszta nigdy zbyt długo i pewnie nie działał. Tez widziałem ostatnio
    tego pajaka w piwnicy, heh :-). Ale na mur widziałem równie podobny
    efekt w 1kbajcie również, nie pamietam co to było.

    W linku jaki znalazłes do gry wyraznie piszą że to wersja na 16kbajtów
    a wykorzystuje w zaleznosci od wersji od 8 do 12 kb. To i tak rewelacja
    bo efekt wysokiej rozzdzielczości, gdzie ekran był tylko konsolowy to i
    tak WIELKIE osiagniecie.

    Trochę mi z tej "oszczędnosci" zostało, teraz piszac programy ZAWSSZE
    mam ciagotki do skracania kodu a przeciez mozna dzis własnie na
    megabajtach poszaleć. Równiez jak widzę efekty pisania stron
    współczesnych programistów pisanych dla dla banków i firm których
    zawartośc powinna być stricte uzytkowa i ergonomiczna a przeładowana
    różnosciami wynosi średnio około 1Megabajta to mnie po prostu szlag
    trafia.

    pozdr
    Ak

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: