    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: papier z g
    Date: Thu, 30 Sep 2021 00:16:05 +0200

    Pan J.F napisał:

    > Ryza 500 arkuszy ma ok 5 cm grubosci,
    > pudelko 5 ryz czyli 2500 arkuszy ma rozmiar okolo 30x20x25cm ..
    > wiec jak oni chca zrobic 3 pudelka papieru z "jednego drzewa" ...
    > jako malo mi sie wydaje, przynajmniej jesli mowa o drzewach
    > o srednicy 30cm lub wiecej.

    Z takich drzew nikt papieru nie robi. Kiedyś mi to znajomy
    dendrometra wytłumaczył, że plakaty o zbieraniu makulatury
    w celu oszczędzenia namalowanych tam dorodnych drzew, to
    bzdura. Papier robi się z "papierówki", czyli cienkich pniaków
    powstających przy przecince młodych lasów. Tego w Polsce jest
    nadmiar.

    > My to pewnie uzywamy tyle co nic, ale wez jakas Wyborczą, co
    > to miala 30 stron ... i naklad np milion egzemplarzy dziennie.

    Jakie 30, ona miała w porywach chyba ze ze 200!

    --
    Jarek