  • Data: 2020-08-29 12:35:40
    Temat: Re: passmark
    Od: Peter <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-28 o 01:42, Marcin Debowski pisze:
    > Passmark stał się de facto standardem w pobieznej ocenie wydajności CPU.

    Mam mieszane uczucie co do passmark'u.
    Z jednaj strony jest to dobre narzędzie do oceny mocy procesora dla ludzi
    operujących zwykłymi programami tj : arkusze, edytory, nieskomplikowana grafika
    etc, ewentualnie stosujących algorytmy, które znajdują się w tych testach np
    zipowanie.
    Z drugiej strony wyniki pasmark'u mogą być zupełnie niepoprawne do konkretnych
    zastosowań
    Znajomy mój testował 2 komputery A i B z 2 bardzo specjalistycznymi programami z
    100% obciążeniem procesorów.
    pasmark punktował A:B 1:3
    1 program A:B 1:1
    2 program A:B 1:4
    Dla ludzi mających specyficzne potrzeby test pasmark'u może być mylący.

    Zresztą oni sami o tym piszą w opisie:
    " Z bardziej technicznego punktu widzenia benchmark procesora jest związany z
    procesorem. Jednak wiele rzeczywistych aplikacji jest związanych z nie tylko
    procesorem. Spędzają część czasu czekając, aż dysk twardy odczyta plik, część
    czasu odbiera dane z Internetu, część czasu aktualizuje wyświetlacz itp. Również
    wiele aplikacji ze świata rzeczywistego nie jest zbyt dobrze podzielonych na wątki
    i działa tylko na jednym lub kilku rdzeniach procesora".

    Trochę wiarygodniejsza ocena będzie gdy ściągniemy PerformanceTest i z analizujemy
    wyniki poszczególnych testów. Pozostają jednak problemy z procesami poza procesorem.

    > Ciekawe ile osób zauważyło jak drastyczne zmiany zaszły w punktacji
    > processorów na www.cpubenchmark.net? Polecam sprawdzić szczególnie dla
    > starszych cpu.

    a po co?. Czy twój/mój komputer zwolnił przy zmianie punktacji? ;)

    --
    Peter