  • 1. Data: 2020-08-28 01:42:22
    Temat: passmark
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Passmark stał się de facto standardem w pobieznej ocenie wydajności CPU.
    Ciekawe ile osób zauważyło jak drastyczne zmiany zaszły w punktacji
    processorów na www.cpubenchmark.net? Polecam sprawdzić szczególnie dla
    starszych cpu. Mojego FX-8350 zdegradowali z ca 9000 na ca 6000.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2020-08-28 10:09:26
    Temat: Re: passmark
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 28/08/2020 00:42, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > processorów na www.cpubenchmark.net? Polecam sprawdzić szczególnie dla
    > starszych cpu. Mojego FX-8350 zdegradowali z ca 9000 na ca 6000.

    Używam od lat, kupuję procesory na podstawie tego benchmarku.
    Jednakże liczy się wynik relatywny, jak porównuję procki to patrzę, o
    ile % będzie nowy szybszy, 20% czy może 100%, to się liczy, a ile ma
    punktów w danym roku twój procesor, w danej iteracji oprogramowania.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-08-28 17:28:33
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "pioruns" <w...@w...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ile % będzie nowy szybszy, 20% czy może 100%, to się liczy, a ile ma
    > punktów w danym roku twój procesor, w danej iteracji oprogramowania.

    W jakich typowych zastosowaniach korzysta się ze 100% mocy procesora
    dłużej niż kilka minut?
    (mam stary i7-3770 i chyba nigdy go nie zmusiłem do osiagnięcia pełnej mocy
    poza testami grzania)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2020-08-28 18:45:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Folding@Home
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2020-08-28 18:56:42
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 28/08/2020 16:28, marfi wrote:

    >  W jakich typowych zastosowaniach korzysta się ze 100% mocy procesora
    > dłużej niż kilka minut?
    > (mam stary i7-3770 i chyba nigdy go nie zmusiłem do osiagnięcia  pełnej
    > mocy poza testami grzania)

    Używam cpubenchmark.net, aby dowiedzieć się, o ile szybszy jest średnio
    procesor w pracy wielowątkowej i ile w pracy jednowątkowej. Bo tam
    single thread rating też jest. Single thread mi powie, ile % będzie
    szybciej w normalnej pracy czy prostych grach, a podstawowy rating
    (wielowątkowy), powie, ile soku maksymalnie da się wycisnąć z danego CPU
    w porównaniu do starego.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 6. Data: 2020-08-28 21:54:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f4922a9$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    user marfi pisze tak:

    > W jakich typowych zastosowaniach korzysta się ze 100% mocy procesora
    > dłużej niż kilka minut?

    Handbrake zawsze bierze 100%. Chyba nadal nie ma ustawień do hamowania
    apetytu. Nie mam serca trzymać 100% godzinę albo dwie i wyłączam dwa
    rdzenie. Ciekaw jestem jak mocne sprzęty mają jego stwórcy i komjunity
    i jakie osiągaja fpsy ;)

    Oglądanie godzinnego filmiku 4K w kodeku AV1 jak się nie ma akceleracji
    H/W też pożera 100%.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 7. Data: 2020-08-29 00:46:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-28, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]
    > apetytu. Nie mam serca trzymać 100% godzinę albo dwie i wyłączam dwa
    > rdzenie. Ciekaw jestem jak mocne sprzęty mają jego stwórcy i komjunity

    A to serce to z czego wynika? Masz go OC? Mnie osobiście mocno irytuje
    niemożność zmuszenia do pracy w zakresie 95-99% i bujanie się z
    np. z kodowaniem filmu 12h gdy mogło by być 8.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2020-08-29 01:49:39
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 28/08/2020 23:46, Marcin Debowski wrote:

> [...]

    Po co kupiłeś procesor o danej specyfikacji, skoro się boisz go używać?
    Mógłeś kupić od razu wolniejszy z wolniejszym zegarem (mniejszym TDP)

    > A to serce to z czego wynika? Masz go OC? Mnie osobiście mocno irytuje
    > niemożność zmuszenia do pracy w zakresie 95-99% i bujanie się z
    > np. z kodowaniem filmu 12h gdy mogło by być 8.

    Jak się na laptopie jakimś plastikowym jedzie to potem wychodzą takie
    potworki :D Kto ma desktopa z porządnym chłodzeniem to może się nie boi
    używać sprzętu, za który zapłacił.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 9. Data: 2020-08-29 06:03:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:YOf2H.269684$865.220687@fx19.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > A to serce to z czego wynika?

    z boxowego intelowego wiatraczka.

    ale kiedyś, jak będę duży, to kupię sobie noctua ;)

    Szkoda mi prundu na ripowanie. Już tylko edycja moich nagrań.
    Wolę dokupić gigabajtów niż zostawiać komp na noc.

  • 10. Data: 2020-08-29 09:06:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    >  W jakich typowych zastosowaniach korzysta się ze 100% mocy procesora
    > dłużej niż kilka minut?
    przy oglądaniu filmu 8k na youtube. polecam "japan at night"
    > (mam stary i7-3770 i chyba nigdy go nie zmusiłem do osiagnięcia  pełnej
    > mocy poza testami grzania)
    tyle że jest to (lub był parę lat temu) jeden z najlepszych procesorów
    biorąc pod uwagę cenę.
    ToMasz