-
Data: 2011-01-25 11:58:36
Temat: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-01-25 03:16, Massai wrote:
> Cavallino wrote:
>
>> Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:
>>
>>>>> Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej
>>>>> tyle ile wynika z dodatkowego nacisku ?
>>>>
>>>> Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają
>>>> głównie puste tiry.
>>>
>>> Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
>>> [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?
>>
>> Aż tak.
>> Mówi że nigdy nie miał kłopotu z załadowanym.
>> Łańcuchy trzyma tylko na wypadek gdy będzie musiał jechać pustym.
>
> To chyba zrozumiałe, jak się popatrzy które kółka ma napędzane ciągnik.
> Jak pusta naczepa to i nacisk mały na siodło które jest akurat nad osią
> napędową. Coś jak te nieszczęsne mercedesy osobowe co pod górkę nie
> mogą podjechać.
To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem obciażenia
naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne osie. Pozostaje
pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają (os X to obciążenie naczepy,
dla uproszczenia załóżmy, że równomierne).
A to jedynie przypadek ruszania. Inna sytuacje jest w trakcie
manewrowania, bo znaczenie ma również zachowanie zawieszenia w trakcie
zmiany obciążenia. Teoretycznie TIR powinien dobrze (najlepiej?)
zachowywać się jadąc z obliczonym jako optymalny ładunkiem. Pytania
jakiego rzędu to wartość: pełne dopuszczalne obciążenie? a może jakiś
procent dopuszczalnego? Ciekaw jestem.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.11 12:03 to
- 25.01.11 13:10 MM
- 25.01.11 13:07 Krzysiek Kielczewski
- 25.01.11 13:15 J.F.
- 25.01.11 13:18 Karolek
- 25.01.11 13:26 Yans van Horn
- 25.01.11 13:37 Yans van Horn
- 25.01.11 15:50 Karolek
- 25.01.11 16:32 Massai
- 25.01.11 16:39 Massai
- 25.01.11 23:01 Yans van Horn
- 25.01.11 23:54 Yans van Horn
- 26.01.11 07:29 Karolek
- 26.01.11 08:17 Karolek
- 26.01.11 09:23 Massai
Najnowsze wątki z tej grupy
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
Najnowsze wątki
- 2025-12-13 Emisyjność BEV
- 2025-12-13 Dla odprężenia - niezły zawodnik
- 2025-12-12 Cyna dylemat
- 2025-12-12 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-12-12 Warszawa => Architekt rozwiązań (Workday) - Legal Systems <=
- 2025-12-12 Warszawa => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-12-12 Wrocław => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-12-12 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-12-12 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność