  • Data: 2021-10-21 20:07:38
    Temat: Re: pierwsze auto
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.10.2021 o 08:24, ToMasz pisze:

    > jakaś taka moda panuje, żeby pierwsze było małe. Jeśli to takie
    > rozumowanie ma sens, to kup mikro-cara, może nawet takiego bez prawa jazdy?

    Jak bez prawa jazdy to co najwyżej trójkołowiec zarejestrowany jako
    motorower. Mikrokary nawet te lekkie czterokołowce 45km/h wymagają prawka.

    > Jeśli jednak w powyższyej myśli brak sensu, to kup najmłodsze auto na
    > jakie Cię stać. PRawdopodomnie wyjdzieże to dacia, albo coś czym (na
    > pozór) wstyd jeźdizć. albo auto od kuzynki babci, kogoś kogo znasz i
    > wiesz że Cię nie oszuka.

    W jakim temacie miałby oszukać? Stare auto jest stare, nowe nowe.
    Sprzedający nie bez powodu sprzedają.

    > Natomiast jeśli na serio chcesz mieć tanie auto w utrzymaniu, a nie
    > elektryczne, to najpierw zainteresuj się typem silnika. 10 lat temu,
    > szukałem auta z silnikiem hdi 2.0 typ RHY. Kazdy inny typ tego hdi2.0
    > odpadał, tu akurat przez "awaryjny" osprzęt około silnikowy.

    E tam, niech kupi co mu pasuje z wyglądu i prowadzenia.

    > reasumując:
    > mały/średni/duży - bez znaczenia. JAk młody kierowca, kierowniczka
    > będzie się bał, zapytaj czy większym matki do szpitala nie zawiezie?
    > Takie "blokady" są w mózgach, umiejętności do kierowania samochodami są
    > wystarczające

    Wielkość samochodu zależy od tego do czego nadaje się. Małymi
    samochodami jeździ się do pracy, ale raczej nie przez Polskę. Dużymi
    przez Polskę, raczej nie do pracy. Niekiedy trzeba 4 siedzenia, ale w
    osobistym samochodzie może wystarczyć i jedno.

    > JAk ma być trwały i tani, to głęboko musisz pokopać w silnikach. no i im
    > mnie osprzętu, elektroniki, udoskonaleń - tym mniejsza szansa ze coś się
    > zepsuje.

    W samochodach, które miałem, psuły się niemal wyłącznie części
    eksploatacyjne: wydechy, hamulce, opony, sprzęgło, amortyzatory, sonda
    lambda, uszczelka pod głowicą. Nigdy nie padł żaden komputer ani radio
    ani w ogóle nic elektronicznego.