  • Data: 2022-07-08 21:24:19
    Temat: Re: pilot radiowy
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-07-08 o 15:25, J.F pisze:

    > szeregowy LC poza rezonansem jest pojemnoscia lub indukcyjnoscią.

    > Hm, mialem nadzieje, ze jakis wplyw LC sie pokaże, ale pokazuje sie
    > bardzo maly.
    To chyba wynika z jego budowy, to jest filtr mechaniczny z dwoma
    przetwornikami piezo. A że dla tych F one mają pojedyncze piko to
    dlatego tak je ciężko zasymulować.
    Kwarce np mimo ze są też elementami mechanicznymi działają inaczej, całe
    się odkształcają i dają wyraźny wpływ na obwód, saw-y to są filtry z
    falą powierzchniową i tutaj wpływ jest mały ale jak widać wystarczający
    żeby stabilizować generator.

    > No nie wiem - moze po prostu ta pojemnosc blokujaca baze nie jest
    > bardzo istotna.
    Bo ona dla F jest prawie zwarciem, kilka omów w te czy we wte nie robi
    różnicy.

    > Swoja drogą ... czy mi sie wydaje, czy spice mial dawniej problemy
    > z symulacja generacji i musialem jakis wyzwalacz wprowadzac.

    Nie znam ltspice, ledwo mi sie cos tam udaje zrobić, częściej używam
    tego http://www.falstad.com/circuit/

    > to jest raczej WC.

    Tak, oczywiste.

    > No dokladnie.
    > I to właczenie przez zwarcie wyjscia do masy tez ciekawe :-)
    No :) ale jak widać działa, sam kilka pilotów naprawiałem i zawsze tak
    jest zrobione :)

    --
    Janusz