-
Data: 2015-12-30 12:11:43
Temat: Re: pohamuj sie
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 30.12.2015 11:17, s...@g...com wrote:
>> Nie do końca się zgodzę. Dozwolona to 140, jak będzie ktoś jechał 180 to
>> znaczne przekroczenie to nie jest - nawet man wątpliwości, czy po jednym
>
> No to jest znaczne przekroczenie. We wszelkich kategoriach:
> Procentowo: jedna trzecia więcej
180@140 to mi wychodzi 22%. Prawdę mówiąc poniżej średniej krajowej -
jak jadę motocyklem po warszawie tak jak inni, to wychodzi ze jadę mniej
więcej zgodnie z ograniczeniem, tylko licznik mam w milach:P
> Bezwzględnie: prawie maksymalny mandat
od 300 do 400. Do maksimum brakuje 2/5 czyli prawie połowy.
> Droga hamowania do 140-tu: 300m?
Prawdę mówiąc nie wiem. Ale rzut oka w google twierdzi, że ze 150 do
zera to 150m. Więc nie. Wiem, że kwadrat prędkości, ale dalej nie. Przy
90 masz jakieś 60 metrów. 180 to dwa razy tyle więc w uproszczeniu droga
hamowania razy 4 czyli 240 metrów ze 180 do 0. wychodzi, że 90 metrów ze
180 do 150. niech będzie 120 metrów ze 180 do 140. Przestrzeliłeś 2,5 raza.
> Czas reakcji na cokolwiek statycznego w zasięgu 300-400m: 7 sekund.
What? W 7 sekund jadąc 180 przejeżdzasz 350 metrów. Z takim czasem
reakcji to byś się zabił wciskając hamulec już wjeżdzając w przeszkodę.
Bez jaj. Zdarzało mi się dwie stówki jechać i żyję. Widziałem, ze inni
też tak jeżdzą i też żyją. A według ciebie by się pozabijali nie
dotykając nawet hamulca:P
> A tu racja. Odróżnienie takiego co jedzie 140 od takiego co jedzie 160-180 jest
właściwie niemożliwe.
> Szczególnie w lusterku, przy pojedynczym czy powtórzonym spojrzeniu.
Otóż to - tym bardziej zakładanie że ktoś nie przekracza 140 na
autostradzie jest proszeniem się o wypadek. I to zwykle z twojej winy.
>> Natomiast jak ktoś nie ma doswiadczenia w zapierdalaniu autostradą, to
>> zapierdalać istotnie nie powinien. Wbrew pozorom 90% takich akcji czuje
>> się wcześniej "przez skórę". Jak ktoś tej umiejętności jeszcze nie ma,
>> to dla dobra swojego i otoczenia powinien się przynajmniej na początku
>> "pohamować".
>
> Tu się jednak ustosunkuję następująco:
> Jak umie to niech zapieprza se 140km/h.
W sumie też tak myślę. A jak nie umie przewidzieć, że ktoś jadąc 140
prawym pasem dojeżdza do TIRA i nie hamuje, to oznacza, że mu zaraz na
lewy wyskoczy, to po _trochu_ sam się prosi o kuku. Co nie zmienia
postaci rzeczy i nie zdejmuje odpowiedzialności, że zmieniając pasy
zwłaszcza na autostradzie należy wrzucić kierunek _wcześniej_ i
sprawdzić lusterko. I dopiero wtedy zmieniać. Jak nie ma pewności to
trudno nie zmieniamy i hamujemy przed tirem. Koniec.
> Ale reszta kierowców nie oczekuje że ktoś zapieprza szybciej.
A to już bardzo poważny błąd. Na tyle poważny, że w razie pecha można
skończyć za to z wyrokiem. I tu bym zresztą polemizował. Dla większości
kierowców pojawienie się kogoś jadącego 180 czy nawet 220 na
autostradzie wybitnym zaskoczeniem nie jest. Znaczy jednak się spodziewają.
> Zakładanie że inni kierowcy będą _cały_czas_ oczekiwać takiego szybkiego lopeza
jest głupie.
Nie powiedziałbym. Powiedziałbym raczej że nie oczekiwanie tego jest głupie.
> Więksość ludzi nie robi nawet tego co powinna a co dopiero oczekiwać od nich
robienia czegoś dodatkowego, w tym przypadku zakładania że ktos inny złamie przepisy
i adaptowania się do tego.
Poprawia się. Większość ludzi już jechała autostradą i za którymś razem
uczą się czego się spodziewać, czego nie robić i dlaczego należy używać
kierunków. Idzie ku lepszemu.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.15 12:27 J.F.
- 30.12.15 13:16 Adam
- 30.12.15 13:20 Shrek
- 30.12.15 13:25 s...@g...com
- 30.12.15 13:52 J.F.
- 30.12.15 13:56 J.F.
- 30.12.15 14:06 Shrek
- 30.12.15 14:21 Shrek
- 30.12.15 14:26 s...@g...com
- 30.12.15 14:59 s...@g...com
- 30.12.15 15:22 Shrek
- 30.12.15 15:26 re
- 30.12.15 15:45 J.F.
- 30.12.15 15:51 s...@g...com
- 30.12.15 16:01 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=