-
Data: 2015-12-30 15:45:01
Temat: Re: pohamuj sie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 30 Dec 2015 05:59:38 -0800 (PST), s...@g...com
> Miałęm na mysli zatrzymanie z 180-ciu do zera. Chodzio mi o to
> (troche nie jasno napisałem) że jeśli na drodze pojawi się coś to
> pi*oko zobaczysz to sensownie na 300-400m przed sobą. I ten odcinek
> staje się wtedy mocno nieprzewidywalny. Kierowcy obok mogą zacząć
> zmieniać pasy w niekontrolowany sposób, omijać coś, hamować. Jesli
> nie zaczniesz hamować to w te 7 sekund dojedziesz dokładnie do
> miejsca gdzie to cos sie znajduje. To cos to jakieś deski, zerwany
> bieżnik, jakiś zwierzak itp. Inna sytuacja. Pewnie troche
> zamotałem... Chodziło mi o to że przy tak duzych prędkościach
> szybko pokonuje się standardowy zasięg wzroku.
Troche zamotales, ale do tego sie sprowadza - trzeba patrzec te 500m
przed siebie, bo inaczej miejsca zabraknie przy hamowaniu do zera..
> I ci którzy patrzą w tył mają podobnie. Patrzy, nic nie widzi
> 300-400m za sobą. Zabiera sie za wyprzedzanie a tu "nagle" po 10-15
> sekundach ma na zderzaku szybkiego. Niby sekund sporo ale ludzie
> jakoś czasem nie ogarniają.
Ale tu troche inaczej - nie trzeba hamowac do zera, wystarczy do ~90,
w miedzyczasie tir swoje odjedzie, wiec i miejsca na hamowanie wiecej.
Jak pisalem - nie mamy pretensji ze oni nie patrza na 300m, mamy
pretensje ze oni nie patrza nawet na 100, 50, czy 20 ...
>>> I tam jest załozone że czas reakcji kierowcy to poniżej 1 sekundy.
>>> Co IMHO nie zawsze jest mozliwe...
>> Możliwe - dopóki nie jesteś zmęczony to właśnie takie czasy reakcji
>> mniej więcej są w trasie. Standardowo przyjmuje się 1 sekundę.
> O ile ktoś sie nie rozkojarzy. Ale to już takie sobie tam dywagacje,
> nikt sie nie przyzna że w telefonie grzebał albo plyte cd wymieniał
> czy kanapki rozpakowywał...
Podstawa jest jednak wyrazistosc sytuacji. Jak ci pieszy wychodzi na
przejscie to hamujesz szybko, jak samochod z prawej z przodu nieco
zwalnia to juz nie.
A jak 300m dalej tir pas zmienia, to tez tak szybko nie zareagujesz.
Przy czym jak pisalem - jesli on wyprzedza i jedzie dalej 90, to 300m
az za duzo.
Jesli on hamuje i zatrzymuje bo zobaczyl np dziure na drodze - to
ledwo starczy.
> Nie twierdzę że się nie da jechać po autostradach szybko. Ale jednak
> wszyscy uczestnicy muszą wiedzieć co znaczy szybko i umieć się
> dopasować. A jak 30-40% (ilość z sufitu) oczekuje że nie ma
> szybszych od 140km/h to sie robi niezbyt stabilnie.
Problem nie w tych co nie oczekuja, problem w tych co wcale nie
popatrza.
Owszem, jadac osobowka z predkoscia powiedzmy 120 i widzac tira z
przodu i auto z tylu moge miec wrazenie ze zdaze wyprzedzic.
A tu niespodzianka, bo ten z tylu jedzie 200.
Przy predkosciach tirow rachunek jest jednak inny.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.15 15:51 s...@g...com
- 30.12.15 16:01 s...@g...com
- 30.12.15 16:02 J.F.
- 30.12.15 16:13 J.F.
- 30.12.15 16:38 Shrek
- 30.12.15 17:25 J.F.
- 30.12.15 19:01 mk4
- 30.12.15 19:22 Cavallino
- 30.12.15 19:26 Cavallino
- 30.12.15 19:31 Cavallino
- 30.12.15 19:34 Cavallino
- 30.12.15 19:37 Cavallino
- 30.12.15 20:07 Shrek
- 30.12.15 20:18 Shrek
- 30.12.15 23:56 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML