-
Data: 2015-12-30 16:02:31
Temat: Re: pohamuj sie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 30 Dec 2015 05:26:19 -0800 (PST), s...@g...com
>> Raczej - jesli od 140km/h auto zatrzymuje sie na 100m, to ze 180
>> potrzebuje 160m. Duzo i malo jednoczesnie.
>> Dodajac sekunde na reakcje mamy 140 i 180m.
>>
> Mi kalkulatory pokazują troche dłuższe drogi zatrzymania.
Bo sie oparles na tym 5.5m/s2
>> Nas interesuje jednak jeszcze co innego - roznica predkosci w stosunku
>> do tira jadacego 90. 50 i 90 km/h.
>> 25 i 65m odleglosci potrzebnej do zwolnienia - wliczajac sekunde na
>> reakcje. Tir zajezdzajacy droge z odleglosci 65m ... no, powinien
>> ustapic ...
>>
> Zgadza się. W ogóle to powinien nie wyjeżdzać jeśli odległość jest
> mniejsza niż te 300m.
No - jak sam pisales to sporo osob jedzie wolniej, 120, 110, czasem
85. Takim spokojnie moze "zajechac" przy 200m.
>>> A tu racja. Odróżnienie takiego co jedzie 140 od takiego co jedzie 160-180 jest
właściwie niemożliwe.
>>> Szczególnie w lusterku, przy pojedynczym czy powtórzonym spojrzeniu.
>> ale my tu 65m. Zajedziesz droge, bo zdazy zahamowac, rozsadnie
>> zakladajac, ze jedzie dopuszczalne 140 ?
>>
> Ja, oczywiście że nie.
> Inni też nie powinni. I z moich obserwacji widzę że tak nie robią.
> Zajechań jak już tu pisałem widziałem mało.
Jednak sie zdarzaja. I wystarczy pojechac 140 czy nawet 130.
Co poniektorzy jak widac - migacz ze stosownej odleglosci, a potem
skret, bez upewnienia sie, ze migacz zostal ... uwzgledniony, to chyba
dobre slowo.
>> Niby masz racje, tylko za Odra jest taki kraj, gdzie nalezy oczekiwac
>> szybkiego Lopeza i jezdzi sie szybciej i bezpieczniej.
>> I co ciekawe - nawet polscy kierowcy ciezarowek nie zajezdzaja tam
>> drogi.
>>
> Nie dziwie sie. Gdyby i u nas dozwolone na autostradzie bylo 180 lub
> więcej to bym tu nie jojdał Shrekowi jak należy sie wg mnie
> zachowywać. Ale przepisy u nas są takie więc nie oczekuję że
> kierowcy będą zakładać że standardem jest jazda +40.
Ale u nas jadacego 180 mozna zobaczyc podobnie czesto jak tam :-)
Po prostu - nie patrza w lusterka. Albo nie chce im sie tempomatu
wylaczac.
> Zreszta jak widzę z moich jazd to raczej 80-90% pojazdów jedzie nie
> więcej niż 120. Czyli te 140 jest dobrym ograniczeniem skoro
> niewielu go potrzebuje.
10-20% jedzie jednak szybciej - czemu nie podniesc ?
Gdziestam oszem - robi sie niebezpiecznie przy duzej roznicy
predkosci, no i samej predkosci. Ale mozna ustalic 150, czy 160 ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.15 16:13 J.F.
- 30.12.15 16:38 Shrek
- 30.12.15 17:25 J.F.
- 30.12.15 19:01 mk4
- 30.12.15 19:22 Cavallino
- 30.12.15 19:26 Cavallino
- 30.12.15 19:31 Cavallino
- 30.12.15 19:34 Cavallino
- 30.12.15 19:37 Cavallino
- 30.12.15 20:07 Shrek
- 30.12.15 20:18 Shrek
- 30.12.15 23:56 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.15 00:04 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.15 09:05 s...@g...com
- 31.12.15 09:10 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=