    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: polski kierowca
    Date: Mon, 23 Nov 2020 20:58:12 +0100

    W dniu 23.11.2020 o 20:02, J.F. pisze:
    > http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/horror-na-autostra
    dach-gddkia-lawinowy-przyrost-predkosci-jezdza-po-30
    0-km-h/

    > "Dwa lata temu na około 160-kilometrowym koncesyjnym odcinku autostrady
    > A1 Rusocin - Nowa Wieś aż 168 pojazdów osiągnęło maksymalną
    > zarejestrowaną tam średnią prędkość 248 km/h! A to oznacza, że chwilami
    > prędkość mogła oscylować wokół 300 km/h."

    To zdanie mówi tylko, że 168 samochodów jechało 248km/h a nie, że miało
    taką średnią. Średnią miał jeden. Wyobrażam sobie, że jakąś odpowiednią
    bryką wykręcił te 248 więc miejscami musiał mieć więcej. Ale czy 300 to
    wcale nie jest takie pewne. Pewne jest natomiast, że już kierowców
    jeżdżących 250 jest bardzo mało. Znacznie więcej jest jeżdżących 200.
    Ale to nadal margines i nic nie wskazuje by stwarzali istotne
    zagrożenie. Po to te lepsze drogi przecież są. Czy ten artykuł miałby
    jakikolwiek sens w Niemczech, gdzie zasadniczo nie ma ograniczenia.

    > Hm nie podali w jakim czasie te 168 pojazdow ... ale place to wymagam,
    > czy zegary na bramkach zle zsychronizowane ?

    Kto wie.

    > "Na przykład, że na odcinku drogi ekspresowej S3 między Gorzowem
    > Wielkopolskim a Szczecinem  ponad 70 proc. kierujących przekroczyło
    > dozwoloną prędkość, a 15 proc. jechało szybciej niż 147 km/h (maksymalna
    > dopuszczalna prędkość na drodze klasy S to co do zasady 120 km/h)."
    >
    > Hm, te 70% to mi tak srednio pasuje do obserwacji, choc tam nie jezdze -
    > obserwacje z okolic Wroclawia.
    > A moze doliczyli tiry jadace ponad 80km/h ?

    Sporo osób jeździ po drogach tyle co Twizy, czyli właśnie 80km/h.

    > "Na stanowisku na autostradzie A4 (Krapkowice - Kędzierzyn Koźle), w
    > ciągu całego ubiegłego roku, zanotowano około 10 tysięcy pojazdów
    > poruszających się z prędkością powyżej 200 km/h."
    >
    > 30 dziennie .. no moze ...
    >
    > https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/google-maps-suger
    uje-polskim-kierowcom-lamanie-ograniczen-predkosci/

    > google zawyza predkosci ... czy szybsi uzywaja google ?

    Po prostu tak działa, że patrzy na realne prędkości a nie ograniczenia.
    Bo jaki cel miałby przyświecać kierowaniu się ograniczeniami.

    > no i tytulowy kierowca
    > https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/na-dolnym-slasku-
    znalezli-wzorzec-polskiego-kierowcy-uciekal-policji-
    bo-nie-chcial-sie-dac-wyprzedzic/

    No kiedyś puściłem Straż Graniczną bo myślałem, że mnie gonią. Jechali
    bez żadnej refleksji. Wszystkie skrzyżowania bez jakiegokolwiek zwalniania.

    > "Nie chciałem, aby wyprzedziło mnie jakieś auto".
    >
    > Troche go rozumiem. Tez nie zawsze mi sie chce.
    > A 205km/h na zwyklej drodze ... no coz - policjanci tez widac uwazaja za
    > bezpieczne :)

    Ostatnio pacyfikują manifestacje łamiąc prawo i jeszcze ochrony się
    domagają pasożyty społeczne.

    > P.S. Kary ida w gore
    > https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/burmistrz-z-ugrup
    owania-gowina-po-wypadku-skazany-na-bezwzgledne-wiez
    ienie/

> [...]
    > skutkiem śmiertelnym na rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na trzy
    > lata. Zatrzymał mu też prawo jazdy na cztery lata.
    >
    > Sprawa trafiła jednak do sądu apelacyjnego. Ten - jak informuje
    > Twojepajeczno.pl - właśnie wydał wyrok. Skazał byłego już obecnie
    > burmistrza na rok i sześć miesięcy bezwzględnego więzienia."
    >
    > ... czy sprawa polityczna, albowiem "Burmistrz z ugrupowania Gowina" :-)
    >
    > Burmistrz skrecal, to chyba bardzo szybko nie jechal, a motorower ...
    > nie powinien 45 km/h przekroczyc. Czyli powinno byc bezpiecznie.

    Tak bym obstawiał. A frajerzy nadal chodzą na wybory.