    Date: Mon, 23 Nov 2020 22:06:42 +0100
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: polski kierowca

    > To zdanie mówi tylko, że 168 samochodów jechało 248km/h a nie, że miało
    > taką średnią. Średnią miał jeden. Wyobrażam sobie, że jakąś odpowiednią
    > bryką wykręcił te 248 więc miejscami musiał mieć więcej. Ale czy 300 to
    > wcale nie jest takie pewne. Pewne jest natomiast, że już kierowców
    > jeżdżących 250 jest bardzo mało. Znacznie więcej jest jeżdżących 200.

    Nie chce mi się wierzyć, że tyle tak szybko jeździ. Co prawda ostatnio
    (ten rok) niewiele poruszam się po autostradach, ale wózków jadących
    180km/h było kilka na odcinku powiedzmy 200km, a takie które można być
    pewnym że ponad 200km/h to może jeden się czasami trafił.
    Za to dużo było tiropodobnych. Nie wiem, czy warunki, czy ekonomia, ale
    takich do 100km/h zawsze było pełno.

    > Ale to nadal margines i nic nie wskazuje by stwarzali istotne
    > zagrożenie. Po to te lepsze drogi przecież są. Czy ten artykuł miałby
    > jakikolwiek sens w Niemczech, gdzie zasadniczo nie ma ograniczenia.

    Dla mnie najlepszą prędkością przelotową na dobrej autostradzie jest
    okolica 180km/h. Czuję że jeszcze panuję nad tym co się dzieje, w razie
    kłopotów z przodu jest czas na reakcję, ale wystarczy trochę ruchu i
    zwyczajnie zaczyna być to męczące, a z przyjemnej skupionej jazdy robi
    się wkurw. O wiele przyjemniej - płynniej, jedzie się wtedy przy
    150-160km/h. A teraz wprowadzili "odcięcie >50 w niezabudwanym", więc
    tym bardziej nie chce mi się wierzyć w zapierdalaczy.

    > Sporo osób jeździ po drogach tyle co Twizy, czyli właśnie 80km/h.

    Po drogach jednopasmowych jak najbardziej i rozumiem dlaczego. Też tak
    często się poruszam. Warunków na drodze nie ma, a jak na siłę pogonisz,
    to w efekcie okaże się że na 2h trasie zaoszczędziłeś 10 minut.
    Kompletnie bez sensu jest się szarpać na drodze.

    30 dziennie... hmm... to zaczyna pasować. Jadąc w tą samą stronę czasami
    kogoś takiego spotkasz.

    > No kiedyś puściłem Straż Graniczną bo myślałem, że mnie gonią. Jechali
    > bez żadnej refleksji. Wszystkie skrzyżowania bez jakiegokolwiek zwalniania.

    Kiedyś to przyłączyłem się do kolumny rządowej, wózek pasował, kolor
    też, prędkości niewiele ponad standard, więc bezpiecznie. Nie spodobało
    się to i błyskawicznie zobaczyłem lizak. Szkoda, bylem ciekaw jak się
    tak jedzie :)

    Miłego.
    Irek.N.