    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: polski kierowca
    Date: Mon, 23 Nov 2020 23:10:17 +0100

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie chce mi się wierzyć, że tyle tak szybko jeździ. Co prawda
    >ostatnio (ten rok) niewiele poruszam się po autostradach, ale wózków
    >jadących 180km/h było kilka na odcinku powiedzmy 200km, a takie które
    >można być pewnym że ponad 200km/h to może jeden się czasami trafił.

    Irku, a ile jechales ?
    Bo tu sie matematyka objawia - jesli jade np 150km/h i 200km pokonam w
    -dogonie samochody jadace 90, ktore sa na przestrzeni 80km przede mna
    w chwili startu,
    -dogonie samochody jadace 120, ktore sa na przestrzeni 40 km przede
    mna
    -dogonia mnie samochody jadace 160, ktore byly nie dalej niz 15 km za
    mna.
    -dogonia mnie samochody jadace 180, ktore byly nie dalej niz 40 km za
    mna.

    No dobra, 120 i 180 jakies symetryczne, ale jednak musza te 180
    naprawde jechac, a takich to malo.
    A ze liczniki czesto zawyzaja, to wskazowka podchodzi juz pod 200 ...

    >Za to dużo było tiropodobnych. Nie wiem, czy warunki, czy ekonomia,
    >ale takich do 100km/h zawsze było pełno.

    Ma to jeszcze jeden niuans - znajoma ma fiacika, jakies tam 50KM ...
    130 to rozwija z trudem, czuc, ze sie meczy.
    Ale jak zwolni to wypada zjechac na prawy pas, a tam tiry, ktore potem
    trudno wyprzedzic, bo dynamiki tez nie ma ...

    >Dla mnie najlepszą prędkością przelotową na dobrej autostradzie jest
    >okolica 180km/h.

    z GPS czy z licznika ?

    >Czuję że jeszcze panuję nad tym co się dzieje, w razie kłopotów z
    >przodu jest czas na reakcję, ale wystarczy trochę ruchu i zwyczajnie
    >zaczyna być to męczące, a z przyjemnej skupionej jazdy robi się
    >wkurw.

    Mnie sie nie chce zjezdzac na prawy, to czesto dodaje gazu, zeby mi
    nikt nie jechal na ogonie :-)

    Ale jak sie robi u nas troche ruchu - to na tych 2 pasach ruch zwalnia

    >O wiele przyjemniej - płynniej, jedzie się wtedy przy 150-160km/h. A
    >teraz wprowadzili "odcięcie >50 w niezabudwanym", więc tym bardziej
    >nie chce mi się wierzyć w zapierdalaczy.

    Ale przeciez nie na autostradzie ...

    >Po drogach jednopasmowych jak najbardziej i rozumiem dlaczego. Też
    >tak często się poruszam. Warunków na drodze nie ma, a jak na siłę
    >pogonisz, to w efekcie okaże się że na 2h trasie zaoszczędziłeś 10
    >minut. Kompletnie bez sensu jest się szarpać na drodze.

    Niby tak, ale tu 10 minut, tam 10 minut , siam ... i sie pol godziny
    uzbiera, niekoniecznie az tak bardzo "szarpiac"

    Jezdzilem Wroclaw-Gostyn-Poznan.
    Stosunkowo malo obciazona droga, mozna bylo miejscami przycisnac, oraz
    dosc zgrabnie wyprzedzalo sie wolniejszych.
    Ale potem tirmani odkryli, ze im wszedzie wolno, zaczeli jezdzic i ta
    trasa, i sie nagle okazalo, ze juz tak zgrabnie sie nie wyprzedza.

    Chwila szybkiej jazdy, a potem znow te 70 w kolejce za tirem ...

    Tak jednego na trase ... jak jedziesz te 200 km :-)

    >Kiedyś to przyłączyłem się do kolumny rządowej, wózek pasował, kolor
    >też, prędkości niewiele ponad standard, więc bezpiecznie. Nie
    >spodobało się to i błyskawicznie zobaczyłem lizak. Szkoda, bylem
    >ciekaw jak się tak jedzie :)

    Na autostradzie czy zwyklej drodze ?

    No coz, ochrona VIP moze nie lubic takiego sledzacego z tylu.
    Trzeba im przyznac, ze po autostradach jezdza troche szybciej niz
    wolno, wiec w zasadzie nie tamuja ruchu, chyba, ze ktos lubi 200 :-)

    Ale na zwyklej drodze to troche niebezpiecznie jezdza, jak kolumna na
    kogutach wyprzedza i liczy na to, ze ci z przeciwka ustapia ...

    J.