    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: polski kierowca
    Date: Tue, 24 Nov 2020 07:16:16 +0000

    W dniu 23.11.2020 o 21:24, J.F. pisze:

    > Imo - mowi, ze 168 pojazdow mialo srednia predkosc 248 ... ale
    > faktycznie dziwne by to bylo.
    > Wszyscy tak rowniutko ?
    >
    > Czy system pomiarowy wiekszej nie potrafi zarejestrowac :-)

    Po pierwsze zauważ że pisał to ktoś, kto z jednej strony nie musi dobrze
    pisać po Polsku, a z drugiej może nie wiedzieć o czym pisze.
    Po drugie - mierzymy prędkość w punkcie x. 84 samochody jechały 249km/h,
    kolejne 84 samochody - 247km/h. średnia zmierzona prędkość tych
    samochodów to 248, realna średnia 180 ;)
    Po trzecie: nie wiem jak teraz, ale ostatnio (kilka lat temu) jak tam
    jechałem, to było w miarę pusto i równo, a droga kojarzy mi się z taką,
    którą można jechać szybciej i nie jest to jakoś niebezpieczne
    (samochodem który wyciąga >250km/h wystarczy zwolnić do 180km/h przy
    wyprzedzaniu, żeby było tak samo bezpiecznie jak w średniej klasy aucie
    przy 140km/h czy w jakimś małym autku przy 120, z drugiej strony mi
    bardzo ciężko było utrzymać średnią 180km/h, do średniej 250km/h trzeba
    by faktycznie jechać w porywach 300km/h..), może osiągnięte tylko przy
    braku ruchu, może to jeden wariat, który jeździ tam codziennie, a te 160
    przypadków to jego 80 przejazdów w dwie strony? A może dwóch, trzech,
    może "młodzież" wzięła auta od swoich bogatych tatusiów i raz poszła się
    przejechać? Akurat odcinek z Wawy + w pewnych momentach mały ruch
    sugerują, że faktycznie mogła to być średnia prędkość, ja tam jechałem
    200km/h i nie odczuwałem tego jako niebezpieczne (ale w tamtym aucie
    przy 200km/h czułem się bezpiecznie, no i nie pamiętam czy cały odcinek
    był równie szybki)

    Lukasz