  • Data: 2021-12-08 16:47:02
    Temat: Re: potencjometr/sciemniacz + do lampki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Dec 2021 14:18:48 +0100, 1634Racine wrote:
    > J.F w news:1rt67q7ojje2.5karigcktqhh$.dlg@40tude.net
    -DC-12V-6A-72W-pilot-p

    > wyjasnilo sie - ma tak na kartonie obudowy -->
    > https://i.imgur.com/8RJNyAZ.png czyli nic z tego, zdaje sie.

    Nie nie - to IMO znaczy tylko tyle, ze oryginalny zasilacz jest
    odporny na triakowe sciemniacze, co nie dziwi, przy tak szerokim
    napieciu pracy.

    Ale imo nic wiecej.

    > 1.
    > wie ktos moze jaka jest "fizyka" tego, ze do jednych urzadzen ledowych mozna
    > podpiac potencjometr (wiem,ze mozna np. do tasm ledowych, mam takie
    > podswietlenie polek i proponowali mi potencjometr), do innych nie?

    akurat tasmy LED sa dostosowane do zasilania napieciowego,
    zazwyczaj maja po 3 diody szeregowo i jeszcze rezystor.
    Taka sekcja jest wrazliwa na napiecie zasilania,
    czy rezystor dodatkowy.

    Te 13.2V w twoim zasilaczu sugeruje podobná konstrukcje wewnatrz
    lampki. Ale moze inna.

    Tylko uwaga - jak ona rzeczywiscie ma 4.5W czyli ok 0.3A ciagnie,
    a chcialbys ograniczyc prad powiedzmy do 0.1A, co wymaga zbicia
    napiecia powiedzmy o 2V ... wychodzi jakies 20 ohm.
    O takie potencjometry trudno, wiec raczej z tranzystorem.

    > 2.
    > jeszcze jest sprawa tem. barwowej swiecenia. Chodzi o obnizenie z 4000 do
    > mniej wiecej 2700K.
    > czy istnieja jakies klisze/filtry ktore mozna bezposrednio pod pktem
    > swiecenia (to nie jest zarowka) przykleic jakims... skoczem? chodzi
    > oczywiscie o jakis kawaleczek folii filtrowej....

    niby jakas zolta folia powinna pomoc ... ale moze lepiej wymienic ten
    punkt na inny, albo dodac troche zoltych diod, albo kupic sobie
    regulowane zrodlo, albo sie przekonac, ze 4000K piekne jest.

    Bo tak instalowac oszczedne LED, a potem filtrowac niebieski, to
    troche glupio :-)

    J.