eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypraca alternatoraRe: praca alternatora
  • Data: 2010-01-11 21:02:12
    Temat: Re: praca alternatora
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    KA-RAM-BA <k...@w...pl> napisał(a):


    W żadnym samochodzie (może poza 126p) nie jest to normalny objaw.
    We wszystkich, jakie znam "dorosłych" autach alternator się wzbudza
    natychmiast po uruchomieniu silnika, z pełnym napięciem rzędu 14.0, typowo
    14.4V, w mrozy do 14.6V.
    Po długim "piłowaniu" starterem przez kilka SEKUND napięcie może być o kilka
    dziesiątych wolta niższe ale bardzo szybko dochodzi do nominalnego.
    Po dłuższej pracy, gdy alternator wraz z regulatorem ogrzeje się (przepływ
    prądu, cieplejszy silnik) napięcie odrobinę spada (w zimę o ok 0.25V, w lato
    ok 0.5V) bo regulatory napięcia mają kompensację termiczną.
    W twoim aucie na początku całkiem nie ma ładowania, dopiero po kilku
    minutach napięcie nagle podskakuje do prawidłowej wartości, tak jakby nagle
    coś gdzieś odzyskało kontakt - jakiś przewód, szczotki wzbudzenia w
    alternatorze albo element elektroniki w regulatorze.

    Nie znam Megane, ale szansa, że coś takiego wymyślili Francuzi jest znikoma,
    bo auto z tak pracującym alternatorem przy jeździe na krótkich dystansach
    szybko miałoby pusty akumulator.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: