  • Data: 2021-05-19 19:08:28
    Temat: Re: prad
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.05.2021 o 10:07, J.F pisze:

    > Ale w Belchatowie tez pracuja gornicy.

    A tam górnicy - pracownicy PGE po prostu. Zresztą ilu ich jest - niecałe
    5 tysi.

    > A przez te kilkadziesiat sekund?
    > Turbiny wiruja zsynchronizowane,

    Dopóki nie odłączysz od sieci to siłą rzeczy zsynchronizowane.

    > czy to tez kilkadziesiat sekund?

    Nie jestem specjalistą, ale układ kocioł - turbozespół ma sporą
    bezwładność zarówno termiczną jak i czynnika czyli prary - jej przepływ
    jest chyba jakoś regulowany, więc odkręcasz "Zawór".

    > Ale prawdziwe wodne mamy male, w szczytowo-pompowych nie zajmuje to
    > troche dluzej ?

    Te kilkadziesiąt sekund to mi ktoś o żar-porąbka mówił. Skoro znał nazwę
    i szczegóły to zapewne z branży był i raczej wiedział co mówi.

    > No ale widzisz - mielismy test praktyczny, zadzialalo zadziwiajaco
    > doskonale ...

    Dlatego, że jesteśmy częścią systemu europejskiego, którego nawiasem
    mówiąc rozbujaliśmy trochę przy okazji. Dobesciaku też często lądowały w
    zaskakujący wszystkich aczkolwiek skuteczny sposób. Aż okazało się, że
    jednak ta cała technika i procedury mają sens.

    --
    Shrek