  • 1. Data: 2021-05-17 21:44:30
    Temat: prad
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    na marginesie dyskusji ... mieliscie dzis prad ?

    https://www.onet.pl/informacje/onetlodz/belchatow-aw
    aryjne-odstawienie-blokow-w-elektrowni-doszlo-do-pow
    aznej-awarii/vve26dq,79cfc278

    "Awaryjne wyłączenie 10 bloków energetycznych w Elektrowni Bełchatów,
    o łącznej mocy około 3900 MW, nastąpiło w wyniku zadziałania
    zabezpieczeń elektrycznych na stacji rozdzielczej w Rogowcu, "

    No no ... 3900 MW to dzis pewnie blisko 20%.

    "Dalismy rade", czy sasiedzi pomogli ?

    https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcjonowanie-kse
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/wymiana-miedzysystemowa-
    przeplywy-mocy
    Wyglada na to, ze dalismy, i jeszcze prad eksportowalismy do Czech i
    Szwecji ..

    PV pomogly ... czy z uwagi na niepewnosc pogody weglowe elektrownie
    mialy na dzis zalozona duza rezerwe ?

    J.

  • 2. Data: 2021-05-17 21:51:30
    Temat: Re: prad
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/05/2021 21:44, J.F wrote:
    > PV pomogly ...

    Dzisiaj produkcja u mnie to tylko 20% nominalnej. Czyli nic nie pomogły,
    przejadły na własne potrzeby :(

  • 3. Data: 2021-05-17 22:00:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 21:44, J.F pisze:
> [...]
    > Szwecji ..
    >
    > PV pomogly ... czy z uwagi na niepewnosc pogody weglowe elektrownie

    No nie wiem czy daliśmy radę bo właśnie widać od 18 cena energii
    poszybowała ze średnich 300 na okolice 1500zł/MWh i sie trzyma :(

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2021-05-17 22:02:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 22:00, Janusz pisze:

> [...]
    >>
    > No nie wiem czy daliśmy radę bo właśnie widać od 18 cena energii
    > poszybowała ze średnich 300 na okolice 1500zł/MWh i sie trzyma :(

    No i dzielnie nas zagranica wspomaga 2,3GW mocy, czyli tyle brakło.
    Akurat tyle ile dają PV w słoneczny dzień.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-05-17 22:25:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 22:02:22 +0200, Janusz wrote:
    aryjne-odstawienie-blokow-w-elektrowni-doszlo-do-pow
    aznej-awarii/vve26dq,79cfc278

    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/wymiana-miedzysystemowa-
    przeplywy-mocy

    To o 18 mialo miejsce?
    A to faktycznie inaczej.

    Taa ... to ile to bedzie zl/100km? :-)

    > No i dzielnie nas zagranica wspomaga 2,3GW mocy, czyli tyle brakło.

    tak patrze na Czechy ... z eksportu 500MW zrobilismy import 600 ...
    oni tez maja niezle rezerwy.

    > Akurat tyle ile dają PV w słoneczny dzień.

    ale 18-ta to juz tak bardziej zachod. Czyli rezerw potrzebujemy
    jeszcze wiecej :-(

    J.

  • 6. Data: 2021-05-17 22:40:00
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 21:51, heby pisze:

    > Dzisiaj produkcja u mnie to tylko 20% nominalnej. Czyli nic nie pomogły,
    > przejadły na własne potrzeby :(

    Pomogły, bo nie zużywasz "państwowego" prądu.
    T.

  • 7. Data: 2021-05-17 23:46:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 22:25, J.F pisze:
    aryjne-odstawienie-blokow-w-elektrowni-doszlo-do-pow
    aznej-awarii/vve26dq,79cfc278

    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/wymiana-miedzysystemowa-
> [...]
    No tak wynika z wykresów.

    > Taa ... to ile to bedzie zl/100km? :-)
    Dużo :)

    > tak patrze na Czechy ... z eksportu 500MW zrobilismy import 600 ...
    > oni tez maja niezle rezerwy.
    Sprzedają za gruba kasę :(

    > ale 18-ta to juz tak bardziej zachod. Czyli rezerw potrzebujemy
    > jeszcze wiecej :-(
    Dokładnie, bo jak przychodzi szczyt wieczorny to PV już ma 0, ratują
    jeszcze ewentualnie wiatraki ale akurat dziś słabo dmucha.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2021-05-17 23:54:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/05/2021 22:40, T. wrote:
    > Pomogły, bo nie zużywasz "państwowego" prądu.

    Ale deficyt był większy niż 20% mocy PV.

    Że nie wspomnę, że koło 18...

  • 9. Data: 2021-05-18 09:06:21
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 17.05.2021 o 21:44, J.F pisze:

    > PV pomogly ... czy z uwagi na niepewnosc pogody weglowe elektrownie
    > mialy na dzis zalozona duza rezerwe ?

    PV i wiatraki chyba nie za wiele pomogły:

    https://rynek-energii-elektrycznej.cire.pl/st,33,541
    ,me,0,0,0,0,0,struktura-i-produkcja-energii-elektryc
    znej-w-polsce.html?Day=17&Month=05&Year=2021&button=
    poka%BF

    9 maja to było coś :)

    https://rynek-energii-elektrycznej.cire.pl/st,33,541
    ,me,0,0,0,0,0,struktura-i-produkcja-energii-elektryc
    znej-w-polsce.html?Day=9&Month=05&Year=2021&button=p
    oka%BF

  • 10. Data: 2021-05-18 10:12:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 23:46:14 +0200, Janusz wrote:
    aryjne-odstawienie-blokow-w-elektrowni-doszlo-do-pow
    aznej-awarii/vve26dq,79cfc278
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/wymiana-miedzysystemowa-
    przeplywy-mocy

    > No tak wynika z wykresów.

    To widac w zle wykresy patrzylem, albo za wczesnie.

    to byla 18-ta polskiego czasu, czy jakies UTC ?

    > Dużo :)

    Hybryda to jest jednak dobry pomysl :-)

    > Sprzedają za gruba kasę :(

    Raz na rok ... niech im bedzie :-)

    Tylko tak jak pamietam - to oni zazwyczaj prad od nas biora.
    Widac im sie nie oplaca swoich odpalac.

    A my bierzemy z Niemiec ... mam nadzieje, ze cos na tym zarabiamy :-)

    A po poludniu czesto wiatr slabnie.

    J.