eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press]toyota po raz kolejny › Re: [press]toyota po raz kolejny
  • Data: 2010-03-11 21:01:37
    Temat: Re: [press]toyota po raz kolejny
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Bydlę pisze:

    >> I ma 8 razy wydajniejsze hamulce.
    >
    > Tak, ale ludzie się odzwyczaili... albo inaczej: przywykli, że im
    > technika pomaga.
    > :-)
    >
    >> Bez problemu się zatrzyma samochód bez wspomagania - jak masz trochę
    >> siły to nawet na zablokowanych kołach.
    >
    > To nieuczciwe, bo ty wiesz i zrobisz to.
    > Inni nacisną jak zwykle... (zwłaszcza kobiety w szpilkach ;-))

    Tylko raczej nikt nie wymaga w razie awarii pełnej skuteczności
    hamulców, a po prostu możliwości zatrzymania się na rozsądnej odległości.

    Istotne żeby silnik przestał napędzać koła i wtedy czy to
    niewspomaganymi hamulcami, czy hamulcem ręcznym po prostu jakoś się
    zwolni i samochód się zatrzyma.

    Bo jeżeli silnik napędza ile fabryka dała, to zatrzymanie samochodu bez
    wspomagania hamulców (w benzynowych raczej wspomaganie wtedy nie działa)
    może być niemożliwe.


    >>>> samochód nie stanie...
    >>>
    >>> A w innych tzw. ręczny to postojowy - blokuje koła i nie ma
    >>> możliwości stopniowania siły.
    >>
    >> Sądzę że nie ma takich samochodów.
    >
    > Znajoma tak mi opisała jej hamulec z Xantii.
    > Wciskasz guzik (nogą) i już.
    > (dopytam, ale w przyszłym tygodniu)

    W niektórych modelach są eksperymenty z takimi hamulcami.
    To nadal spełnia rolę hamulca awaryjnego (przytrzymać trzeba ten
    przycisk czy coś), natomiast interfejs istotnie nie jest zbyt intuicyjny
    i spanikowany kierowca być może nie da rady go użyć zgodnie z
    przeznaczeniem.
    Lepiej zamiast dopytywać poproś o instrukcje :)

    Zresztą to dotyczy wielu "wynalazków" których interfejs zaprojektowano
    źle - w sposób nieintuicyjny którego użytkownik w sytuacji nagłej nie
    będzie w stanie użyć.

    Np. w Suzuki system bez kluczyka nadal działa w oparciu o klasyczną
    stacyjkę, w której znajduje się przypominające rączkę kluczyka pokrętło
    i każdy kto jedzie takim samochodem natychmiast odgadnie jak zgasić silnik.

    Natomiast już przycisk "start/stop" który do zgaszenia silnika w czasie
    jazdy wymaga przytrzymania go przez 3s jest przykładem słabego interfejsu.

    Dla człowieka w stresie 3s to czas wystarczający do przypomnienia sobie
    i przemyślenia wszystkich wydarzeń z jego życia, jest to więc bardzo
    czas bardzo długi.
    Spanikowany użytkownik raczej będzie przycisk kilkukrotnie naciskał i
    lepszym pomysłem byłoby wyłączenie silnika jeżeli przycisk został
    naciśnięty szybko np. trzykrotnie (wyeliminuje to przypadkowe
    wciśnięcie, a spanikowany użytkownik prawdopodobnie da radę).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: