    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: problem z portami usb
    Date: Fri, 10 Jun 2022 09:57:19 GMT

    On 2022-06-10, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

    > Wiem, że nie jest trywialne, ale co jest? A co do testów to nie jestem
    > elektronikiem, więc może błądzę, ale wyobrażam to sobie nie jako
    > kompleksowe badanie komunikacji USB, ale jako proste, elektryczne
    > pomiary każdej linii osobno, mierzenie spadków napięcia, oporu, innych
    > istotnych a możliwych do mierzenia parametrów i oceniania czy spełnia
    > określone wymagania typu spadek napięcia nie większy X itd...

    Też nie jestem elektronikiem, ale wydaje mi się, że ma to więcej do
    czynienia z tłumieniem, pojemnościami, zakłóceniami, przy odpowiednio
    dużych częstotliwościach.

    > Fajny pomysł, choć 10Gb to jednak nie pomierzy USB3.2 gen.2. Ale fakt,
    > że resztę złapie. Poszukałem takiego adaptera i kosztuje 65 pln...
    >
    > https://www.amazon.pl/interfejsowy-ultracienki-kom%C
    3%B3rkowych-notebook%C3%B3w-komputer%C3%B3w/dp/B08GC
    QGB8M

    > Masz lepsze oferty?

    Znalazłęm ten sam, ale czym dłużej goanalizuje tym mam większe
    wątpliwości czy to jest na pewno 10Gb. Za tani jest, a opis jest taki,
    że te 10Gb odnosi się do usb.

    > btw jak się zdecydujesz i potestujesz to koniecznie napisz gdzieś o tym

    Może inny pomysł, ale to już musi powiedzieć elektronik, czy miałoby
    sens zwykłą fizyczną przejściówką usb->RJ45? Tam w tym usb 3 to są dwie
    pary skrętki do tych dużych prędkości, czyli tyle ile potrzeba aby i
    sieć poszła, więc może nawet bez ww. adaptera? Ale włąśnie nie wiem czy
    jakieś pojemności itp. nie są różne.

    --
    Marcin