  • Data: 2018-07-03 18:19:56
    Temat: Re: program do projektowania płytek - jaki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-03 o 16:13, Mario pisze:
    > Trzeba zacząć ciągnąć ścieżkę od jakiegoś pada podłączonego do GND i
    > sobie przy pomocy via przechodzić z jednej strony na drugą. Tylko żeby
    > nie zakończyć operacji na innej istniejącej ścieżce GND bo przebuduje
    > prowadzenie ścieżek :)

    Podobnie miałem w Protelu. Brałem z narzędzi via i stawiałem ich
    kilkadziesiąt na czymkolwiek połączonym z GND (automatycznie przyjmuje
    net). Potem je przenosiłem w miejsca gdzie mi pasowało. Potem je
    wszystkie podłączałem ścieżkami na stronie GND. Nie połączone nie
    traciły GND ale znakomicie wydłużały proces rysowania poligonów. Chyba w
    postępie geometrycznym - jak z 5 było niepodłączonych to można było i 20
    minut czekać.

    W KiCadzie 4.0.7 można postawić via połączone z GND i nie trzeba ich
    łączyć ścieżkami. Jest na to sposób i go zastosowałem, ale chyba
    popełniłem jeden błąd - czegoś nie zrobiłem locked. To znaczy
    przypuszczam, że zrobiłem locked nie to co trzeba (bo albo via jako
    element, albo jedyny pad w tym elemencie trzeba, ale nie pamiętam).
    Poprawienie nie obyło się bez kłopotów bo nie mam jeszcze nawyku, że jak
    coś powinno dać się zrobić, a się nie daje to użyć F9 :).
    Pod V5 prawdopodobnie będzie to (F9) miało znacznie mniej zastosowań.
    Nie robiłem eksperymentów, aby naumieć się dobrze robić via-stitching
    pod 4.0.7 bo skoro V5 wspiera to poczekam.

    > Aż mi się nie chce przechodzić na nową wersję. Przenosiłem projekty z
    > 2013 na 2015 i mi wycinało dużą część bibliotek w  Eeschema i zamiast
    > elementów miałem kwadraciki. W dodatku kiedyś footprinty były w osobnym
    > pliku definiowanym w CvPcb, a później trzeba było edytować w schemacie
    > we właściwościach elementu. Upierdliwe.

    Moja próba otwarcia pod V5 tego mojego jedynego projektu właśnie
    skutkowała zastąpieniem kwadracikami wszystkich elementów w których
    nazwach użyłem '/'. Zmienili jakoś system przechowywania symboli, aby
    nie było tego problemu na który wiele osób się zapewne nacina - ja też
    się naciąłem. Chcąc pracować nad swoją biblioteką skopiowałem diodę do
    mojej biblioteki i zedytował jej symbol. Potem przy wstawianiu jej na
    schemat wybierałem z mojej biblioteki tę diodę a po klik na schemacie
    lądowała ich dioda zamiast mojej.
    Skutkiem ubocznym zastosowania czegoś jest właśnie brak możliwości
    użycia niektórych znaków - mniej więcej takich jak nie można użyć w
    nazwach plików. Lista była dłuższa, ale po moim zgłoszeniu błędu
    najpierw stwierdzili, że tak ma być, ale tydzień, czy dwa potem ktoś się
    jeszcze raz nad tym pochylił i zminimalizował listę zastrzeżonych
    znaków, ale nie o '/'.

    Jak masz ileś projektów to być może najlepiej mieć obie wersje. To jest
    jakoś możliwe - ludzie dyskutują o tym jak, ale nie chce mi się wnikać
    bo jestem na etapie, że bez większego trudu wszystko przeniosę na V5. Na
    razie na jednym komputerze mam 4.0.7 a na drugim czasem noce wersje. 1
    lipca oznaczyli V5 jako rc3 cokolwiek wśród programistów open source to
    znaczy.
    P.G.