  • Data: 2018-07-07 21:25:54
    Temat: Re: program do projektowania płytek - jaki
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.07.2018 o 19:07, Piotr Gałka pisze:

    > A 2-stronne i z całą jedną stroną GND (bez ani jednej innej ścieżki na
    > tej stronie)?
    > Bo te moje potrzeby/ułatwienia dotyczą tylko takiego przypadku.

    Trudno jest mi sobie przypomnieć kiedy ostatnio robiłem 1-stronną. I
    elementy też raczej zawsze po obu stronach.

    > Ja cały czas piszę o rozmieszczaniu a nie trasowaniu. Jak reguła będzie
    > mówiła, że VCC ma mieć 30 mils a przy rozmieszczaniu zaplanuje się, że
    > przejdzie pod 0603 to zipa dumna.

    No dobra, może ten problem mnie nie dotyczy bo mam inny "workflow". Nie
    robię nigdy tak, że najpierw wszystko ustawiam, a potem tylko łączę
    ścieżkami, tylko robię kawałek po kawałku ustawianie i od razu rysowanie
    ścieżek. Dlatego "od razu" wiem, gdzie mi jakie ścieżki mogą przejść.

    > Znam tylko Protela i trochę KiCada. Może jakiś inny program pozwala w
    > regułach jakoś zapisać, że VCC ma mieć 30mils tam gdzie zasilanie idzie
    > do poważnych odbiorników, ale jak gdzieś jest tylko kilka podwieszeń 10k
    > to tam można pojechać 8 mils.

    KiCad akurat nie, Altium mniej więcej tak, bo można dla każdej klasy
    połączeń definiować szerokość min, max i preferred, a do tego klasy
    można ustawiać w hierarchii i jeszcze pierdylion innych rzeczy ustawiać.
    I zajmuje to czasami więcej czasu niż rysowanie :P

    > Ale nie da się zapewne zrobić kresek połączeń GND przezroczystych, a
    > pozostałe zostawić widoczne?
    > P.G.

    Tylko warstwy miedzi da się przyciemniać. Ratsnet można tylko globalnie
    ukryć/pokazać.

    Jakub Rakus