  • Data: 2018-07-03 19:07:49
    Temat: Re: program do projektowania płytek - jaki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-03 o 17:25, Jakub Rakus pisze:

    > Na schemacie czy płytce?

    Na płytce.

    > Jeśli chodzi o schemat to uważam, że programy w
    > których elementy mają pochowane piny VCC/VSS/VDD/VEE/GND itd. są do
    > bani, taki schemat jest potem nieczytelny, dajesz komuś (np. produkcji
    > albo serwisowi) schemat i niech się biedny człowieczek domyśla, która
    > noga to zasilanie, która masa. Skończyły się czasy obwodów złożonych z
    > pierdyliona TTL-i, gdzie każdy wiedział która noga to +5V.

    Nie pamiętam, czy kiedykolwiek stosowałem ukryte piny na schematach.

    > Może ficzery sprzed 20 lat już są passé?

    Oczywiście. Jakbym się przeniósł na 4 warstwy to mój problem znika.

    > Cholera, trochę tych płytek już narobiłem w różnych programach, bez
    > ukrywania netów i jakoś wszystkie działają.

    A 2-stronne i z całą jedną stroną GND (bez ani jednej innej ścieżki na
    tej stronie)?
    Bo te moje potrzeby/ułatwienia dotyczą tylko takiego przypadku.

    > Od tego to są reguły projektowe, a nie kolorki.

    Ja cały czas piszę o rozmieszczaniu a nie trasowaniu. Jak reguła będzie
    mówiła, że VCC ma mieć 30 mils a przy rozmieszczaniu zaplanuje się, że
    przejdzie pod 0603 to zipa dumna.

    Znam tylko Protela i trochę KiCada. Może jakiś inny program pozwala w
    regułach jakoś zapisać, że VCC ma mieć 30mils tam gdzie zasilanie idzie
    do poważnych odbiorników, ale jak gdzieś jest tylko kilka podwieszeń 10k
    to tam można pojechać 8 mils.

    > Wspiera i działa bez bólu. Gdzieś pisałeś, że używasz nigthly builds,
    > więc powinieneś mieć wszystkie nowe ficzery na bieżąco.

    Do zaprojektowania jednej płytki użyłem 4.0.7 (bałem się zaczynać od
    nightly, które miały wtedy jeszcze sporo błędów). Nightly zainstalowałem
    tylko jakieś 2 tygodnie temu aby zobaczyć czy mój projekt się otworzy i
    czy export do SVG dobrze działa (w 4.0.7 działał mi źle).
    Export używał złego koloru do nazw czy symboli elementów (w 4.0.7 był
    inny problem) - zgłosiłem błąd i poprawili praktycznie od ręki.

    Się tak złożyło, że jestem zajęty czym innym i nie mam czasu na
    zgłębianie V5, jedynie śledzę forum i tu się odzywam.
    Wczoraj miałem chwilkę przerwy to pozmieniałem (edytorem tekstowym) w
    moich bibliotekach i w projekcie wszędzie '/' na '_' ale jeszcze nie
    sprawdziłem czy aktualne V5 go otworzy bez bólu.

    > Jak kolory to testy V6, w V5 można sobie zmieniać przezroczystość, IMHO
    > w zupełności wystarczy.

    Ale nie da się zapewne zrobić kresek połączeń GND przezroczystych, a
    pozostałe zostawić widoczne?
    P.G.