-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: program do projektowania płytek - jaki
Date: Sat, 7 Jul 2018 21:25:54 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 38
Message-ID: <phr442$f09$1@node2.news.atman.pl>
References: <phd6es$o5i$1@node2.news.atman.pl>
<phdct1$rh7$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<phdflb$ac1$1@node1.news.atman.pl>
<phdo53$cg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<phg4i0$eut$1@node2.news.atman.pl>
<phgah3$ic$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: user-188-33-174-229.play-internet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1530991554 15369 188.33.174.229 (7 Jul 2018 19:25:54
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Jul 2018 19:25:54 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
In-Reply-To: <phgah3$ic$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:733683
[ ukryj nagłówki ]W dniu 03.07.2018 o 19:07, Piotr Gałka pisze:
>
> A 2-stronne i z całą jedną stroną GND (bez ani jednej innej ścieżki na
> tej stronie)?
> Bo te moje potrzeby/ułatwienia dotyczą tylko takiego przypadku.
Trudno jest mi sobie przypomnieć kiedy ostatnio robiłem 1-stronną. I
elementy też raczej zawsze po obu stronach.
> Ja cały czas piszę o rozmieszczaniu a nie trasowaniu. Jak reguła będzie
> mówiła, że VCC ma mieć 30 mils a przy rozmieszczaniu zaplanuje się, że
> przejdzie pod 0603 to zipa dumna.
No dobra, może ten problem mnie nie dotyczy bo mam inny "workflow". Nie
robię nigdy tak, że najpierw wszystko ustawiam, a potem tylko łączę
ścieżkami, tylko robię kawałek po kawałku ustawianie i od razu rysowanie
ścieżek. Dlatego "od razu" wiem, gdzie mi jakie ścieżki mogą przejść.
> Znam tylko Protela i trochę KiCada. Może jakiś inny program pozwala w
> regułach jakoś zapisać, że VCC ma mieć 30mils tam gdzie zasilanie idzie
> do poważnych odbiorników, ale jak gdzieś jest tylko kilka podwieszeń 10k
> to tam można pojechać 8 mils.
KiCad akurat nie, Altium mniej więcej tak, bo można dla każdej klasy
połączeń definiować szerokość min, max i preferred, a do tego klasy
można ustawiać w hierarchii i jeszcze pierdylion innych rzeczy ustawiać.
I zajmuje to czasami więcej czasu niż rysowanie :P
> Ale nie da się zapewne zrobić kresek połączeń GND przezroczystych, a
> pozostałe zostawić widoczne?
> P.G.
Tylko warstwy miedzi da się przyciemniać. Ratsnet można tylko globalnie
ukryć/pokazać.
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.18 10:22 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
- Jak działa domofon?
Najnowsze wątki
- 2025-11-06 citek i GP.
- 2025-11-06 envelo - list polecony
- 2025-11-06 Ostrów Wielkopolski => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-11-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-11-06 Ktoś się wybiera?
- 2025-11-05 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-05 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-05 Warszawa => OSS System Administrator <=
- 2025-11-05 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-05 Warszawa => AWS Cloud Engineer <=
- 2025-11-05 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-05 Wrocław => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-11-04 A jednak o prawnikach
- 2025-11-04 Wyzwanie prawniczenia: Dlaczego poseł KO mecenas G. NIE JEST JUŻ "fujarą i miękiszonem"?




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei