  • Data: 2012-03-29 15:49:17
    Temat: Re: programowe chlodzenie procesora (laptop)
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 29-03-2012 o 12:20:12 1634Racine <1...@r...pl> napisał(a):

    > interesujace, dzieki;
    >
    > ale jak to cudo instaluje sie? przytwierdza sie od spodu, do dna
    > laptopa, na _calej_ powierzchni? czyli rozumiem, ze te zalmany bywaja
    > roznej wielkosci/powierzchni - tak jest?
    >
    > i ktoredy jest chlodzenie/wymiana powietrza? tylko malenki wycinek (moze
    > 3cm x 3cm) spodu laptopa ma kratki przez ktore widac firmowy cooler
    > laptopa...

    Nic nie instalujesz ;) Po prostu kladziesz na tym laptopa, podlaczasz pod
    USB i cieszysz sie chlodnym lapkiem ;-) Nie musisz tego miec nawet na
    biurku. Bedziesz na kolana, czy na wersalke i dalej dziala.

    Akurat ten konkretny model ma jedno wielkie smiglo. Ciutke tansze modele
    maja np. 3 mniejsze smigielka, aczkolwiek im mniejsze smigielko, tym
    szybciej musi sie krecic (wiekszy halas), dlatego wybralem ten model.
    Powietrze leci na laptopa od jego spodu, czyli chlodzi Ci wszelakie
    bebechy (RAM, HDD, CPU, GPU).

    Z reszta, zerknij na fotki, jak to wyglada :

    https://www.google.com/search?q=Zalman+ZM-NC3000U&hl
    =pl&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch
    http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?i
    dx=399

    Jak juz napisalem, lapek jest chlodzony praktycznie caly od spodu. Nie ma
    tu problemu jak w innych podstawkach z malymi wiatrakami, ze chlodzone sa
    tylko okreslone czesci laptopa (tzw chlodzenie punktowe), bo smiglo jest
    prawie jak laptop ;-) Przynajmniej u mnie, gdzie mam 12,1" matryce :-D Wez
    poprawke na to, ze ten model jest dla 17-18", wiec jak masz 15" lapka, to
    bedziesz mial jeszcze zapas ;-)

    Dodac trzeba, ze smiglo, pomimo swojego monstrualnego rozmiaru, jest
    naprawde ciche i czasami musze przykladac dlonie do podstawki, czy w ogole
    dziala ;-)

    Nie sugeruj sie tez tym, ze jest tam dookola plastik. Akurat ten plastik
    ma za zadanie polozyc sobe na podstawce dlonie. Bo przykladajac do metalu
    rece, ta metalowa plyta jest zimna i dlugo bys tak nie wytrzymal, albo
    nabawil sie reumatyzmu ;-) Dla laptopa taka zimna plyta jest jak
    zbawienie, ale niekoniecznie dla nas;-) Podobno latem podstawka fajnie tez
    chlodzi brzuch, jesli lezy sie na kanapie ;-) Zaden tandetny plastik z
    allegro, a nawet z Logitecha nie da Ci takiej ciszy i takiego komfortu :-)

    Gdy kupowalem ta podstawke, wczesniej przekopalem pol internetu. Mialem
    zamiar wziac Logitecha, albo mniejszy model Zalmana.Balem sie, ze ten
    model bedzie za duzy dla mojego malego lapka. Jednakze wcale taka wielka
    nie jest, a w przyszlosci nada sie nawet do 18" lapka :)

    I na koniec - warto tez przeczyscic laptopa wewnatrz ;-) Bo co jakis czas
    na radiatorze jest tyle kurzu, ze zeberka sa praktycznie cale zatkane.
    Mozna tez zastosowac plytke miedziana na chipsecie (copper shim ok. 10zl
    na allegro) + dobra pasta na procek i DOBRE tasmy termoprzewodzace
    (polecam 3M, bo te fabryczne sa o kant d...). Oczywiscie nalezy takiego
    moda przeprowadzic tylko po uplywie okresu gwarancyjnego ;-) Niektorzy
    robia nawet w dolnej obudowie kilka dodatkowych dziurek i tunele
    chlodzace, ale to juz dla ekstremistow :-D