  • Data: 2009-05-18 21:24:49
    Temat: Re: przetwornica
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Dariusz,

    Monday, May 18, 2009, 11:12:58 PM, you wrote:

    [...]

    > Problem w tym że UPS wcale nie musi mieć długookresowej rezerwy mocy -
    > jak się patrzy na te małe, zamkniete skrzynki UPS-ow (ani wentylatora,
    > ani zewnętrznych radiatorów toto nie ma) to nabiera się przekonania że
    > długo to deklarowaną mocą pochodzić nie dadzą rady - zgrzać się mogą.

    Co do zasady - masz rację. Co do konkretów - nie masz. Właśnie dlatego
    podaję konkretny typ UPSa z konkretnym przerostem mocy, ponieważ mam
    to sprawdzone. W domu mam łącznie 3 stare APC BackUPS - jeden 400 i
    dwa 600. Zacząłem od 400 z akumulatorem samochodowym i się sprawdził
    do czasu, gdy akumulatora nie zasuszyłem na śmierć doładowując
    marketową ładowarką - ale to stare dzieje.
    W każdym razie właśnie te UPSy, ze względu na ich solidną konstrukcję
    i brak upierdliwej logiki polecam z doświadczenia a nie z teorii.

    > Ja bym użył raczej normalnej przetwornicy - projektowana jest do pracy
    > ciągłej, ma po prostu lepsze chłodzenie. A akumulator to bym dobrał nie
    > taki zwykły rozruchowy (nie kochają one głębokiego rozładowania i szybko
    > przy takim traktowaniu zdychają) a specjalnie dedykowany do pracy z
    > głębokim rozładowaniem - kosztuje tylko trochę więcej a ma szansę
    > znacznie dłużej pożyć.

    Jasne. Tylko nie jest do kupienia w normalnym sklepie. A i pojęcie
    "trochę więcej" rozumiemy inaczej ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl