    From: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.rowery
    Subject: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
    Date: Fri, 14 Aug 2009 23:12:53 +0000 (UTC)
    Sender: Jaroslaw Rafa <r...@u...ap.krakow.pl>

    In pl.misc.elektronika Dariusz K. Ładziak <l...@w...pdi.net> wrote:
> [...]

    Czy w takim razie dobrze sobie to wyobrażam mniej więcej tak:
    http://www.ap.krakow.pl/~raj/schemat.png ?
    Ten drugi kondensator 22 uF na wyjsciu stabilizatora wzialem ze schematu
    aplikacyjnego, ktory byl na stronie ktora mi podales.

    > Jak obciąży dostatecznie. Prądnice rowerowe to prądnice prądu
    > przemiennego ze stałym magnesem stojana i cewką wirnika na rdzeniu z
    > powiększoną szczeliną dla zmniejszenia oporów magnetycznych. W efekcie
    > mają mały wpółczynnik moc/masa i dosyć stroma ch-kę obciążenie/napięcie.

    Nie wiem ile ten GPS bierze pradu kiedy ma akumulator w pelni naladowany,
    ale kiedy ladowalem go z pustym akumulatorem z ladowarki o nominalnych
    parametrach wyjscia 5V/500mA to ladowarka dosc mocno sie grzala, z czego
    wniosek ze chyba te 500 mA (albo i wiecej) bral...

    A nawet jesli byloby wieksze napiecie to stabilizator chyba powinien
    sobie poradzic?

    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl