-
Data: 2009-08-15 12:31:27
Temat: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
>>> Najpierw musisz wyprostować napięcie, później musi być ono odfiltrowane
>>> ustabilizowane.
>>> Po wyprostowaniu mostkiem Graetza będziesz miał jakieś 4.4-6V
>>> skutecznego, a po odfiltrowaniu kondensatorem 4700uF powinno być 5-7V
>>> stałego.
>
> Czy w takim razie dobrze sobie to wyobrażam mniej więcej tak:
> http://www.ap.krakow.pl/~raj/schemat.png ?
> Ten drugi kondensator 22 uF na wyjsciu stabilizatora wzialem ze schematu
> aplikacyjnego, ktory byl na stronie ktora mi podales.
Jest dobrze.
>> Jak obciąży dostatecznie. Prądnice rowerowe to prądnice prądu
>> przemiennego ze stałym magnesem stojana i cewką wirnika na rdzeniu z
>> powiększoną szczeliną dla zmniejszenia oporów magnetycznych. W efekcie
>> mają mały wpółczynnik moc/masa i dosyć stroma ch-kę obciążenie/napięcie.
>
> Nie wiem ile ten GPS bierze pradu kiedy ma akumulator w pelni naladowany,
> ale kiedy ladowalem go z pustym akumulatorem z ladowarki o nominalnych
> parametrach wyjscia 5V/500mA to ladowarka dosc mocno sie grzala, z czego
> wniosek ze chyba te 500 mA (albo i wiecej) bral...
Grzanie ładowarki ma się nijak.
Oblicz ile pobiera prądu ta nawigacja:
Pojemność akumulatora podziel przez ilość godzin pracy.
Wyjdzie pewnie ze 250-450mA.
> A nawet jesli byloby wieksze napiecie to stabilizator chyba powinien
> sobie poradzic?
Po to jest stabilizator i kondensator na wejściu.
Daj jeszcze równolegle do wyjściowego kondensatora elektrolitycznego
kondensator 100nF jak najbliżej stabilizatora.
zyga
--
A fe, A psik, A ha
Następne wpisy z tego wątku
- 15.08.09 12:30 Zbych
- 15.08.09 12:39 Zbych
- 15.08.09 13:04 T...@s...in.the.world
- 15.08.09 18:08 jacek duma
- 15.08.09 18:26 Grzegorz
- 15.08.09 18:55 newsrider
- 15.08.09 20:17 Zgrywus
- 15.08.09 20:22 Gotfryd Smolik news
- 15.08.09 20:56 Zygmunt M. Zarzecki
- 15.08.09 21:12 Zgrywus
- 16.08.09 07:39 EM
- 16.08.09 07:57 gdL
- 16.08.09 08:17 keramp z interii
- 16.08.09 09:14 nom
- 16.08.09 10:28 Zygmunt M. Zarzecki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
Najnowsze wątki
- 2025-11-13 SO postępowanie cywilne rejestrowe
- 2025-11-13 miesiąc z 5G i wifi calling
- 2025-11-13 Warszawa => APM/Observability Engineer (Presales Engineer) <=
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam
- 2025-11-12 Azylant na Węgrzech donosi prokuraturze na ministra sprawiedliwości/prokuratora generalnego
- 2025-11-12 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-11-12 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-12 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-11-12 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-12 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-12 Warszawa => Engineering Manager <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei