-
Data: 2012-03-10 19:29:37
Temat: Re: pytanie o laser w CD
Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Wojtek B. <c...@o...pl> napisał(a):
> Z napędami laserowymi to jest tak:
>
> Nie tyle ulegają zepsuciu co zabrudzeniu, przede wszystkim lustereczka
> półprzepuszczalne ( diafragmy), które są niedostępne do czyszczenia (bo
> soczewkę na to chyba każdy jakoś czyści). Mikrokurz dostaje się przez
> szczeliny i lustereczka mętnieją i nawet mocne przedmuchiwanie nie pomaga
> ( niektóre cząsteczki są kleiste i zasychają) rozbieranie tego nie ma sensu
> bo na oko ustawić się praktycznie nie daje.
>
> Drugim problemem jest naklejanie się tłustego brudu z rąk, przenoszonego
> poprzez płytki, na napędzany talerzyk. Brud lepiej się klei do brudu niż
do
> czystego plastiku i zabrudzenia rosną . Powoduje to bicia poprzeczne
> talerzyka ,za którymi układ sterowania soczewki w końcu nie nadąży. Z tym
> jednakże ,można się łatwo uporać. Najlepszym nieagresywnym
rozpuszczalnikiem
> wszystkiego ,jest nasza ślina i tym środkiem radziłbym czyścić wrażliwe
> elementy plastikowe ; optykę jak i elementy mechaniki precyzyjnej.
>
> Trzecim zawodnym elementem jest silnik prądu stałego napędzający talerzyk ,
> zaśniedziałe szczotki lub zbyt duże opory na ośce powodują jego
> nierównomierny chód lub niemożnoś osiągnięcia nominalnych obrotów . Czasami
> na krótko pomaga WD40 z zewnątrz .
> Rozebrać to czasem można , przetrzeć pilniczkiem komutator (broń boże
> papierem ściernym-bo zostają drobiny , które potem szybko zjadają szczotki)
> zakroplić łożyska oliwką maszynową- może pomoże.
>
>
>
> Płytki do audio należy nagrywać z prędkością ok. 70 proc. prędkości
> maksymalnej danego napędu. Maksymalna może wypalać zbyt małe dziurki w
> warstwie odbijającej co daje zbyt mały poziom sygnału na wyjściu detektora
> , a zbyt niska powoduje, że wypalone dziurki bywają zbyt duże i potrafią
się
> zlewać gubiąc niektóre bity.
>
> I to by było na tyle w temacie CD . ;-)
>
Jako wybitnie zainteresowany tematem - mogę być nieco nieobiektywny, nie
mniej, według mnie to *post roku*. Fachowo, prosto, zwięźle, praktycznie i
na temat.
PP
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.12 02:09 Michoo
- 11.03.12 12:34 bratPit
- 12.03.12 07:00 sofu
- 12.03.12 07:43 RoMan Mandziejewicz
- 12.03.12 09:16 Michoo
- 12.03.12 10:09 Ukaniu
- 12.03.12 22:20 Padre
- 13.03.12 08:51 sofu
- 13.03.12 09:08 RoMan Mandziejewicz
- 13.03.12 10:05 AlexY
- 13.03.12 10:23 RoMan Mandziejewicz
- 13.03.12 12:30 sofu
- 13.03.12 12:38 L501 aneryS
- 13.03.12 12:47 RoMan Mandziejewicz
- 13.03.12 12:48 L501 aneryS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
Najnowsze wątki
- 2025-11-10 100 metrów odstępu od kontrmanifestacji - "prawnik" J. Kaczyński oskarża policje
- 2025-11-10 emerytura z USA
- 2025-11-10 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-10 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei