    From: "Zibias" <q...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: radar samochodowy - jak to się robi.
    Date: Tue, 11 Aug 2009 23:08:11 +0200

    > No właśnie. Jak działają rady mniej więcej wiem.
    > Chodzi mi o budowę takiego wskaźnika prędkości jakie czasem widać nad/onok
    > dróg które pokazują jak szybko się jedzie.
    > jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?
    > Ma ktoś jakieś schematy, pomysły, linki, cokolwiek co by rozjaśniło temat?
    >
    > --
    Te które stoją na A4 między Gliwicami a Opolem działają
    na zasadzie pętli indukcyjnych w jezdni.
    Dwie pętle w pewnej odległości, plus banalny
    program z przeliczaniem czasu zamknięcia pętli na prędkość.
    Jak prędkość przekracza 130 to zapala się znak ostrzegawczy.

    W Niemczech widziałem takie z radarem,
    Radar był na bramce i mierzył.

    To tak ogólnie.

    Kiedyś myślałem jak to zrobić, jak by to była droga jednokierunkowa
    to można fotokomórką zrobić. Choć w sumie dwukierunkową też,
    wystarczy dobry rozumek który wykryje kierunek jazdy. Można też
    namalować na jezdni dwie linie w ustalonej odległości i filmować kamerą,
    wtedy można poklatkowo odczytać szybkość jazdy.