  • 1. Data: 2009-08-11 20:21:21
    Temat: radar samochodowy - jak to się robi.
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    No właśnie. Jak działają rady mniej więcej wiem.
    Chodzi mi o budowę takiego wskaźnika prędkości jakie czasem widać nad/onok
    dróg które pokazują jak szybko się jedzie.
    jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?
    Ma ktoś jakieś schematy, pomysły, linki, cokolwiek co by rozjaśniło temat?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-08-11 21:08:11
    Temat: Re: radar samochodowy - jak to się robi.
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?
    > Ma ktoś jakieś schematy, pomysły, linki, cokolwiek co by rozjaśniło temat?

    Te które stoją na A4 między Gliwicami a Opolem działają
    na zasadzie pętli indukcyjnych w jezdni.
    Dwie pętle w pewnej odległości, plus banalny
    program z przeliczaniem czasu zamknięcia pętli na prędkość.
    Jak prędkość przekracza 130 to zapala się znak ostrzegawczy.

    W Niemczech widziałem takie z radarem,
    Radar był na bramce i mierzył.

    To tak ogólnie.

    Kiedyś myślałem jak to zrobić, jak by to była droga jednokierunkowa
    to można fotokomórką zrobić. Choć w sumie dwukierunkową też,
    wystarczy dobry rozumek który wykryje kierunek jazdy. Można też
    namalować na jezdni dwie linie w ustalonej odległości i filmować kamerą,
    wtedy można poklatkowo odczytać szybkość jazdy.

  • 3. Data: 2009-08-11 21:12:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    pawelj pisze:

    > No właśnie. Jak działają rady mniej więcej wiem.
    > Chodzi mi o budowę takiego wskaźnika prędkości jakie czasem widać
    > nad/onok dróg które pokazują jak szybko się jedzie.
    > jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?

    Obawiam się, że i tak nie będziesz mógł urządzeniem swojej produkcji
    legalnie bez specjalnych badań/zezwoleń wysyłać wiązki o tej
    częstotliwości. Więc może kupić jednak gotowca:
    http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Uwr
    p3

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-08-11 21:14:07
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    pawelj pisze:

    > No właśnie. Jak działają rady mniej więcej wiem.

    BTW: To śmiga na "drobnych" 24GHz. Gdzie kupisz takie elementy?
    http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Rap
    id

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-08-11 21:15:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Aug 2009 22:21:21 +0200, pawelj wrote:
    >No właśnie. Jak działają rady mniej więcej wiem.
    >Chodzi mi o budowę takiego wskaźnika prędkości jakie czasem widać nad/onok
    >dróg które pokazują jak szybko się jedzie.
    >jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?

    Jesli twoje warunki amatorskie pozwalaja na prace w 10GHz to
    oczywiscie sprawa jest trywialna, potrzeba tylko frezarki i paru
    innych podstawowych narzedzi elektronika :-)
    W koncu potrafili to zrobic 50 lat temu.

    A tak swoja droga to tak licze i wychodzi mi ze powinno zadzialac
    takze na ~2GHz, czyli jeszcze wzglednie normalnej, ech ten postep :-)

    A osobna sprawa - daje sie to zrobic za pomoca kamery, mierzac
    predkosc przemieszczenia obrazu. Niezbyt dokladnie, ale daje.

    No i jest jeszcze pare innych metod pomiaru predkosci.

    J.

  • 6. Data: 2009-08-11 21:21:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > A tak swoja droga to tak licze i wychodzi mi ze powinno zadzialac
    > takze na ~2GHz, czyli jeszcze wzglednie normalnej, ech ten postep :-)

    Heh, może kiedyś wyjdzie patch do zwykłych komórek UMTS (2,1GHz)
    przetwarzających je w radary. Tylko dolepić lepszą "antenkę" i falowód...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-08-11 21:51:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "pawelj" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?
    > Ma ktoś jakieś schematy, pomysły, linki, cokolwiek co by rozjaśniło temat?

    Nie wiem jak zrobić, ale jeśli bardziej interesuje Cię efekt końcowy,
    a więc działający wskaźnik prędkości a nie sam proces robienia go
    to łatwo go kupisz i to za nieduże pieniądze:

    $60 http://www.hobbytron.net/r-sg7.html?AID=9325070&PID=
    1254754
    $140 http://www.astroproducts.net/Velocity1.htm

    Więcej znajdziesz w googlach:
    http://www.google.com/search?hl=en&q=how+to+build+ra
    dar+speed+gun&aq=f&oq=&aqi=

  • 8. Data: 2009-08-11 22:06:47
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Te które stoją na A4 między Gliwicami a Opolem działają
    > na zasadzie pętli indukcyjnych w jezdni.
    To odpada. Nie da rady wykonać :(

    > W Niemczech widziałem takie z radarem,
    > Radar był na bramce i mierzył.
    >
    > To tak ogólnie.
    >
    > Kiedyś myślałem jak to zrobić, jak by to była droga jednokierunkowa
    > to można fotokomórką zrobić.

    I to jest chyba strzał w 10 dla moich potrzeb.
    A potrzeba jest taka, że mi waryjoty jeżdżą po drodze przed domem.
    Droga póki co bez nawierzchni asfaltowej a i tak potafią się "bujnąć" nieźle
    ponad 60 przy ograniczeniu do 30.

    Więc jakby takie komórki ustawił plus wskaźnik u mnie za płotem to może by
    dało do myślenia co niektórym.

    A że droga jest wąska to dwa pojazdy naraz nie przejdą :)

    --
    Pawełj

  • 9. Data: 2009-08-11 23:07:23
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Więc jakby takie komórki ustawił plus wskaźnik u mnie za płotem to może
    > by dało do myślenia co niektórym.

    Oj naiwny, naiwny...

  • 10. Data: 2009-08-11 23:09:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > Oj naiwny, naiwny...

    Pomyślą sobie: o kuźwa, ale fajny wyświetlacz diodowy, może by tak...

    --
    Jarek