  • 131. Data: 2016-04-24 19:04:24
    Temat: Re: Kto ma pierwszenstwo ??,.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Apr 2016 13:10:44 +0200, w <nffl7k$kkn$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    ,75y,301.35h,76.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssXFsdevzAvYL
    4gD0TLioXw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
    ,75y,35.03h,66.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAhgnp1sH-XI4-
    i6_FmGcYg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > Po co mam pisać, jak jest dobrze oznakowane, tylko głupki mają zajęcie w
    > internetach, że można z prawego na lewy?
    >
    > Tu też dobrze pojechał? Wszak niby mógł na dowolny pas skręcić?
    >
    > https://youtu.be/RptHDDGAJs8?t=373

    Tylko głupek może nie widzieć, że tam są pasy wyznaczone na skrzyżowaniu.

  • 132. Data: 2016-04-24 19:06:48
    Temat: Re: radekp, każdy twój post to głupota.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > Fri, 22 Apr 2016 06:41:25 -0700 (PDT), w
    > <1...@g...c
    om>, Adam Karmelski

    > radekp
    > Przestań pisać na tej grupie, bo każdy twój post to głupota.

    Tradycyjnie - jak pojawia się konkretny przykład obalający bzdurną tezę - to
    buzia na kłodkę :)

  • 133. Data: 2016-04-24 19:13:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Apr 2016 08:51:54 -0700 (PDT), w
    <2...@g...c
    om>, Akarm <a...@w...pl>
    napisał(-a):

    > Ustępy 1-3 dotyczą przygotowywania się do wykonania manewru. Wystarczy czytać ze
    zrozumieniem.
    > Wątek nie dotyczy przygotowania do wykonywania skrętu.

    Nie, wątek dotyczy skrętu.

    > Pytanie jest o pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu.

    To może ty te pytanie teraz zadajesz, bo wątkotwórca pytał o pierwszeństwo przy
    skręcie.

    > Wszystko będziesz wiedział, jeśli przeczytasz i zrozumiesz treść art. 22 ust. 4
    PoRD.

    Akurat ust. 4 nie ma nic wspólnego ze skrętem chyba że jesteś kolejną osobą,
    która zamierza rozciągnąć ustęp dotyczący manewru zmiany pasa na inne manewry.

  • 134. Data: 2016-04-24 19:15:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 24.04.2016 19:04, r...@k...pl wrote:

    > Tylko głupek może nie widzieć, że tam są pasy wyznaczone na skrzyżowaniu.

    A co za różnica wyznaczone czy nie? Bo jak dla mnie to tylko taka, że na
    niewyznaczonym nie wolno wyprzedzać z prawej strony. A nie, wróć - tam
    akurat wolno. Więc zapodaj cytat z PoRD, że niewyznaczone pasy są jakieś
    ułomne i można je zmieniać bez sygnalizacji i respektowania obowiązku
    ustąpienia pierwszeństwa znajdującym się na pasie, który chcesz zająć.
    Bo ja widzę to tak:

    "pas ruchu" - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony
    znakami drogowymi;

    Jedyny problem to wtedy, gdy przebieg pasów niewyznaczonych jest
    problematyczny. W przypadku skrzyżowania wątkotwórcy przebieg pasów jest
    jasny i paradoksalnie... prosty jak w mordę strzelił.

    Shrek

  • 135. Data: 2016-04-24 19:22:41
    Temat: Re: uzasadnij na podstawie PoRD.
    Od: "Ignacy" <a...@b...ro>

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Tradycyjnie - jak pojawia się konkretny przykład obalający bzdurną tezę - to
    > buzia na kłodkę :)

    Napisałeś to co zacytowane, to uzasadnij teraz na podstawie PoRD,
    że nie piszesz bzdur.

  • 136. Data: 2016-04-25 13:51:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 24 Apr 2016 19:15:35 +0200, w <nfiuvl$uk1$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > A co za różnica wyznaczone czy nie?

    Bo masz obowiązek poruszać się swoim pasem -- pokonując skrzyżowanie jedziesz
    cąły czas swoim pasem.

    > Bo jak dla mnie to tylko taka, że na
    > niewyznaczonym nie wolno wyprzedzać z prawej strony. A nie, wróć - tam
    > akurat wolno.

    Na niewyznaczonym możesz zająć dowolny pas po skręcie.

    > Więc zapodaj cytat z PoRD,

    Proponuję więcej samodzielności :)
    Mnie się nie chce -- ostatnio dowiedziałem się, że skręt to zmiana pasa... i to
    na podstawie tego PoRD.

    > Jedyny problem to wtedy, gdy przebieg pasów niewyznaczonych jest
    > problematyczny. W przypadku skrzyżowania wątkotwórcy przebieg pasów jest
    > jasny i paradoksalnie... prosty jak w mordę strzelił.

    Byłby prosty, gdyby domalowano oznakowanie wychodzące poza obszar skrzyżowania.

  • 137. Data: 2016-04-25 13:52:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 24 Apr 2016 19:22:41 +0200, w <571d00ee$0$655$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Ignacy" <a...@b...ro> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Napisałeś to co zacytowane, to uzasadnij teraz na podstawie PoRD,
    > że nie piszesz bzdur.

    Powtórzę pytanie:

    <a...@w...pl> napisał(-a):

    > 2. Zmiana kierunku jazdy (skręt w poprzeczną) na skrzyżowaniu jest zmianą pasa
    ruchu.

    Zdanie nieprawdziwe, bo te manewry są rozłącznie opisane. Co więcej -- można
    skręcić nie zmieniając pasa ruchu, pojechać prosto zmieniając itd.

    > 3. Zmieniając zajmowany pas ruchu, kierujący pojazdem zobowiązany jest ustąpić
    pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz
    pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony - art. 22 ust. 4
> [...]

    PS. Czyli jeżeli jadę z podporządkowanej prosto, to ten na drodze z
    pierwszeństwem musi mi ustąpić drogi, bo ja nie zmieniam pasa, a on tak?
    Przykłady w google maps, można poszukać.
    A zresztą pierwszy z brzegu:
    https://www.google.pl/maps/@51.1302898,16.9825306,3a
    ,75y,202.48h,82.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYEdt6ASYjZ4X
    4uvAXiGlpw!2e0!7i13312!8i6656
    Można też sobie poszukać takich skrzyżowań z wysepkami, rozjazdami itp.

  • 138. Data: 2016-04-25 19:37:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.04.2016 13:51, r...@k...pl wrote:

    > Bo masz obowiązek poruszać się swoim pasem -- pokonując skrzyżowanie jedziesz
    > cąły czas swoim pasem.

    Windows prawda - przez skrzyżowanie nie są wyznaczone, a nawet jakby
    były to nie ma różnicy - masz jechać swoim pasem - wyznaczonym bądź nie.
    Chyba że chcesz zmienić, to proszę bardzo, ale ustąp jadącym pasem na
    który chcesz wjechać.

    > Na niewyznaczonym możesz zająć dowolny pas po skręcie.

    Na wyznaczonym również. W obu przypadkach - patrz wyżej.

    > Proponuję więcej samodzielności :)

    Ja ci już definicję pasa podałem, tylko wyciąłeś. Niczym wyznaczony od
    niewyznaczonego się w niej nie różni. Jest to wręcz wprost powiedziane.

    > Mnie się nie chce -- ostatnio dowiedziałem się, że skręt to zmiana pasa... i to
    > na podstawie tego PoRD.

    NIe interesuje mnie co się dowiedziałeś, tylko z którego konkretnie
    przepisu wynika, że znikasz pas niewyznaczony.

    > Byłby prosty, gdyby domalowano oznakowanie wychodzące poza obszar skrzyżowania.

    I bez tego jest jasny. Nie wiem skąd pomysł, że ludzi należy traktować
    jak debili nie widzących rzeczy oczywistych. Jak nie będziesz miał znaku
    "uwaga zakręt" to pojedziesz prosto?

    Shrek.

  • 139. Data: 2016-04-27 12:20:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 25 Apr 2016 19:37:10 +0200, w <nflkk2$8pt$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Windows prawda - przez skrzyżowanie nie są wyznaczone, a nawet jakby

    Wersja dla niedowidzących:
    http://pl.tinypic.com/r/908raw/9

    > Ja ci już definicję pasa podałem, tylko wyciąłeś. Niczym wyznaczony od
    > niewyznaczonego się w niej nie różni. Jest to wręcz wprost powiedziane.

    Nie ma znaczenia.
    Przy skręcie możesz zająć dowolny pas.

    > NIe interesuje mnie co się dowiedziałeś, tylko z którego konkretnie
    > przepisu wynika, że znikasz pas niewyznaczony.

    Patrz akapit wyżej. Czy już pytałem się o:
    https://www.google.pl/maps/@51.1302898,16.9825306,3a
    ,75y,204.88h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYEdt6ASYjZ4X4uv
    AXiGlpw!2e0!7i13312!8i6656

    Jestem białym Peugeotem jadącym prawym pasem przez skrzyżowania.
    Z lewej strony ekranu w tą samą drogę skręca w lewo jakiś samochód na prawy pas
    (o tak: http://pl.tinypic.com/r/1hqm3q/9)
    Ma prawo zająć prawy pas mimo, że cały czas jedzie nim biały Pegeout?
    Zakładamy, że jest noc i sygnalizacja jest wył.

    Hmmm, chyba już 2x pytałem o to :))

    Sytuacja B (to samo skrzyżowanie):
    https://www.google.pl/maps/@51.1299985,16.9822448,3a
    ,75y,208.9h,67.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sITMBEYtyXJrkJ
    grnJDFIZA!2e0!7i13312!8i6656

    Czy ten ciemny samochód z prawej ma pierwszeństwo przez biały Peugeotem i
    srebrnym VW? W końcu wjedzie na ich pas :))

    > I bez tego jest jasny. Nie wiem skąd pomysł, że ludzi należy traktować
    > jak debili nie widzących rzeczy oczywistych.

    Jak widać po wątku jednak linie są potrzebne, bo niektórzy nie ogarniają nawet
    znaku z pierwszeństwem przejazdu i praw i obowiązków z niego wynikających.

  • 140. Data: 2016-04-27 22:20:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.04.2016 12:20, r...@k...pl wrote:

    > Wersja dla niedowidzących:
    > http://pl.tinypic.com/r/908raw/9

    Rzeczywiście - myślałem o innym skrzyżowaniu.

    > Nie ma znaczenia.
    > Przy skręcie możesz zająć dowolny pas.

    To się zdecyduj - możesz zająć dowolny pas, czy jednak masz jechać
    swoim, bo się mieszasz.

    > Jak widać po wątku jednak linie są potrzebne, bo niektórzy nie ogarniają nawet
    > znaku z pierwszeństwem przejazdu i praw i obowiązków z niego wynikających.

    Nie mierz wszystkich swoją miarką.

    Shrek