    Date: Tue, 21 Mar 2023 20:51:03 +0100
    Subject: Re: rdzewienie styków w myszce
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 20.03.2023 21:42, Gil wrote:
    > Dzień dobry,
    > Mam altanę na ogródku. 80 metrów na kablu lan. Stoi tam komputer od
    > kwietnia do pazdziernika. Na uchwycie monitor co go dajemy na zewnątrz. Do
    > obsługi myszka radiowa. Generalnie Wilgoć wielka. Od trzech lat
    > zardzewiały mi styki myszki w trzech zestawach - UGO, Blow oraz Natec.
    > Żadana myszka sezonu nie przetrzymała. Klawiatura dała radę. Styki myszki
    > rdzewiwją i są nie do od ratowania. Pryskałem silikonem albo płynem auto-
    > antykorozyjnym. Jeszcze gorzej bo się psuły.
    > Co robić?

    Może kupić coś nieco bardziej markowego? Mam myszki latami żyjące w
    domku letniskowym w bardzo wilgotnym otoczeniu (i zostawiam je tam na
    zimę) i nic z nimi się nie dzieje. Często spotykam się natomiast z
    wyeksploatowaniem styków - zaczynają źle łączyć po jakimś czasie nawet w
    bardzo suchych warunkach. U mnie zazwyczaj pomaga rozkręcenie myszki i
    psiknęcie w mikroprzełącznik Kontaktem-S, a potem Kontaktem-U. W
    najbardziej upartym przypadku (Logitech Pebble) pomógł WD-40. Poza tym
    styki chyba nie rdzewieją, tylko śniedzieją. Nie wiem, czy silikon czy
    środek antykorozyjny są do tego odpowiednie.